Hoe krijg jij de beste prijs voor jouw HubSpot?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 23 oktober 2017

Een marketing automation-tool of CRM kies je niet zomaar. Een tool moet immers jouw strategie volgen, niet omgekeerd. Maar als je merkt dat zowel je hoofd als je hart (geheel terecht, trouwens) voor HubSpot kiezen, hoe krijg jij dan de allerbeste prijs voor jouw HubSpot?

Deze inside tips van een ervaren Platinum HubSpot Partner helpen je gegarandeerd verder.

beste-prijs-voor-hubspot-krijgen-1.jpg

#1 Voor we starten: een kort overzicht van de HubSpot-tools

HubSpot bestaat vandaag uit drie verschillende tools: een CRM en een set sales- en marketingtools (in het overzicht hieronder: Marketing Hub en Sales Hub).

hubspot-tech-stack-inbound-17-1.jpg

Straks komen daar nog twee extra tools bij: de Customer Hub en Conversations. En binnen elk van die tools heb je gratis en betalende licenties (lees hier een recent volledig overzicht).

Dat brengt ons meteen bij …

#2 Gratis. De beste prijs ooit. Toch?

Het centrum van de HubSpot Growth Stack is hun CRM. Een volledige, praktische top-CRM. Echt. En die is ... volledig gratis. Free forever!

Heb jij vandaag géén CRM, of een CRM waar je niet tevreden over bent? Twijfel dan niet, en haal de HubSpot CRM in huis. Geef ons een seintje - we zetten die graag op voor jou zodat je direct van start kan gaan.

beste-prijs-voor-hubspot-1.jpg

Van de marketing- en salestools zijn er ook gratis versies. Of die versies voldoen voor jouw profiel is een goede vraag. Voor ons zijn het eerder tools voor starters. Eens je wat tractie krijgt met jouw Inbound-verhaal, zal je snel tegen de limieten van die versies aan lopen.

En dat brengt ons bij ...

#3 Marketing Hub: het aantal contacten bepaalt de prijs

Wat de marketing-tools betreft, zijn het vooral het aantal contacten die je in de database wil plaatsen die de prijs bepalen.

Een goede tip: kijk je huidige database na, en bepaal wie er écht een reden heeft om in die database te blijven. Bekijk een overstap naar HubSpot Marketing als een opportuniteit om je database eens goed te evalueren en op te kuisen. En hou die ook jaarlijks binnen HubSpot in de gaten - contacten die irrelevant zijn gooi je best periodiek buiten (dat zou je sowieso moeten doen). Dan betaal je er ook niet blijvend voor.

beste-prijs-voor-hubspot-aantal-contacten.jpg

Er zijn ook nog enkele andere factoren die de exacte keuze voor een versie (Professional dan wel Enterprise) kunnen bepalen. Het aantal domeinen waarop je jouw HubSpot wil laten lopen, bijvoorbeeld.

Geef ons gewoon een seintje - we weten snel jouw situatie te plaatsen.

#4 Sales hub: de diensten bepalen de prijs

Wat de sales-tools betreft, bepaalt het gebruik van de diensten de prijs. Wil je gebruikmaken van geavanceerde reporting, van predictive lead scoring, van een chatbot of van een meetingstool? Dan kijk je bijvoorbeeld eerder richting Sales Professional.

Heb je voldoende aan de basisdiensten, dan kijken we naar een andere versie.

Ook hier: geef ons een seintje. We bekijken samen met jou wat relevant is voor je salesteam.

#5 Add-ons, ZOALS HUBSPOT CMS

Bovenop de tools kan je nog extra add-ons kopen. Producten die los van de Marketing en Sales Hub staan.

Een bijzonder interessante optie is de HubSpot CMS, als je jouw website niet binnen WordPress/Drupal/... wil bouwen, maar gewoon binnen HubSpot. Zijn wij trouwens absolute voorstanders van.

Die HubSpot CMS kost jou wat extra, maar in dat bedrag zit ook onmiddellijk alle hosting inbegrepen, security, SLL, uptime van 99,99 percent, vijf keer de snelheid van reguliere sites, enzovoort.

Bij lange geen slechte deal, geloof ons.

#6 Hela. Ik eis een korting!

Ik koop niets zonder korting! Het is, zoals, een levensroeping.

beste-prijs-voor-hubspot-krijgen-korting.jpg

We snappen je commitment aan je budget. En de bijhorende goedkeurende blik van je baas. Echt. Goede huisvaders zijn wij ook. Maar we kennen HubSpot van binnen en buiten. Hangen dagelijks aan de lijn/Skype/Slack met Dublin, en drinken regelmatig koffie met de powers-that-be in Boston.

HubSpot heeft een héél strikte kortingpolitiek. En om eerlijk te zijn: we appreciëren die ten volle. Het is bijzonder verfrissend dat de geafficheerde prijs de prijs is, en er niet gebradeerd wordt. Of gediscussieerd moet worden. Niemand die zich moet afvragen of ie korting had moeten krijgen, en of de prijs correct is.

#7 Geen onboarding fee met leadstreet

Waar je wél een mooie korting kan vangen, is door met ons als Platinum HubSpot Partner te werken. Als je gebruikmaakt van onze diensten, valt de onboarding fee ... helemaal weg.

Dat is al snel een bedrag van 2.760 tot 4.600 euro dat je op die manier bespaart.

Interessant. En snel claimen via ons, dus 

Maak de stap naar HubSpot

Laten we helder zijn: het aankopen van de bovenstaande tools is een beslissing die je niet in twee minuten mag maken. Die is _belangrijk_. En essentieel voor het uitvoeren van jouw strategie.

Wij helpen jou graag die strategie eerst helder te bepalen. En jouw bedrijf de juiste HubSpot-tools te laten kiezen. Of niet, als wij van mening zijn dat het niet de juist tools zijn voor jou.

Inclusief de beste prijs (want we hebben je hierboven niet alle trade secrets verteld).

Snel info nodig? Boek hieronder een meeting in - je krijgt direct alle info mee: 

 

Categorie: Inbound marketing, HubSpot

Johan Vandecasteele

Johan Vandecasteele

Johan is een van de oprichters van leadstreet.be, Platinum HubSpot Partner. Marketeer en Mediaman van origine (Mediahuis, Sanoma Magazines, Minoc, … ) met een sterk geloof in on line en content. Voorliefde voor e-mail als responstool en HubSpot als inbound tool. HubSpot-Certified op 13 niveau's. Sportman, foodie en fan van Fender (en PRS).
Vind mij op: