Meer weten over HubSpot en Inbound Marketing?

 

Kreunt mijn website onder pogo-sticking? En wat met SEO?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 29 januari 2017

Pogo-sticking: het klinkt als losgaan in de moshpit van een of ander metalfest. Toch wil je dit zoveel mogelijk tegenhouden op je website. Pogo-sticking, dus. Een uitleg van wat het is en wat je ertegen doet.

Lees verder

Categorie: SEO, Content, Analytics, Webdesign

Dark social: 80% van je content wordt verborgen gedeeld

Geschreven door Johan Vantomme op 16 december 2016

Om te achterhalen of jouw sociale distributie van je content écht werkt, is het van fundamenteel belang om de prestaties van je content te meten. De shares, maar vooral (!) de trafiek die ze opleveren naar jouw website.

Dat is minder eenvoudig dan we vaak willen geloven, want een erg groot aandeel van de gedeelde content blijft onder de radar van Google Analytics en andere analysetools.

Tijd voor een kijkje in de wereld van ‘dark social’, de impact ervan en wat we er aan kunnen doen.

Lees verder

Categorie: Content, Analytics, Social Media

Beste CEO, dit is de reden waarom uw marketingafdeling overwerkt is.

Geschreven door Johan Vandecasteele op 1 september 2014

Beste CEO,

De wereld is veranderd.

De snelheid waarmee hedendaagse consumenten traditionele advertising de rug toekeren en vooral op zichzelf vertrouwen om informatie te zoeken over hun volgende aankoop, lijkt de marketingafdeling op verlengde vakantie te sturen.

Advertenties bedenken, slimme slogans uitdokteren en de hartjes van consumenten winnen door hun lees-of kijkervaring te onderbreken met reclame, het lijkt verleden tijd.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Analytics

De ideale lengtes voor je email subject line, tweet of facebook post

Geschreven door Johan Vantomme op 27 juni 2014

Te lang, te kort, te weinig, te wollig of gewoon niet goed. We weten allemaal hoe belangrijk een sterke subject line is voor je emails, en toch blijkt het moeilijk om telkens weer de juiste balans tussen lengte, inhoud en de juiste sleutelwoorden in één korte zin te verpakken. In een vorige post hebben we de ideale lengtes voor blogtitels en –posts bekeken, hier gaan we na wat de ideale lengtes zijn voor de onderwerplijn van je email, een tweet en een facebook post.

Lees verder

Categorie: Content, E-mail, Analytics, Social Media

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Volg ons