Meer weten over HubSpot en Inbound Marketing?

 

Blogpost met oude publicatiedatum? Zo verliest je content geen trafiek

Geschreven door Johan Vandecasteele op 20 april 2017

Het ziet er niet zo lekker meer uit, die ‘2012’ in de datum boven wat één van je best presterende blogs was. Vroeger dus. De ranking van je content in Google valt weg, en bezoekers klikken ook weg. Maar wat ga je er aan doen? Hier volgt een praktische methode om oude publicatiedatums van je blogcontent niet tegen je te laten werken.

Lees verder

Categorie: Bloggen, Content

Succesvol bloggen: organiseer je content productie met Trello

Geschreven door Johan Vandecasteele op 29 maart 2017

Als je echt met content aan de slag gaat, dan kun je niet zonder contentkalender of ‘redactionele plank’, in ouderwetse uitgeverstermen. Liefst een dynamische kalender waarin je taken voor het bloggen kunt toewijzen en contentprojecten kunt organiseren. Excel valt daarbij snel af. Trello daarentegen? Een perfecte tool.

Lees verder

Categorie: Bloggen, Content, Inbound marketing

Waarom wij de rechterkolom op onze HubSpot blog hebben gesloopt

Geschreven door Johan Vandecasteele op 1 maart 2017

Een rechterkolom (of linkerkolom) op je blogpagina was lange tijd een best practice. Het gaf je de mogelijkheid je bezoeker andere content aan te bieden. Of ze te leiden naar een inschrijving op newsletter. Of het downloaden van je laatste ebook.

No more. Wij hebben de rechterkolom op onze HubSpot blog gesloopt. En hier is waarom.

Lees verder

Categorie: Bloggen, Content, Inbound marketing, HubSpot, Webdesign

Héél lange blogposts scoren. Moet jouw content nu ook long form?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 13 februari 2017

Wanneer je een blogpost schrijft over een onderwerp dat je goed beheerst, is het verleidelijk om je lekker te laten gaan achter het toetsenbord. Maar wie gaat zo’n knoert van een tekst lezen?

Aardig wat mensen, zo blijkt, want tegenwoordig is er steeds meer bewijs dat in het voordeel pleit van long form content op je blog. Niet alleen lezers blijken ervan te houden, maar vooral Google (SEO) lust lange posts ook bijzonder graag.

Moeten we nu allemaal extra lange blog posts schrijven? We zoeken het uit ...

Lees verder

Categorie: SEO, Bloggen, Content, Inbound marketing

Actualiseer je oude content en scoor hoger in Google: 3 SEO Pro-tips

Geschreven door Johan Vandecasteele op 5 december 2016

Op jouw website bouw je door de jaren heen heel wat nieuwe pagina’s en blogposts, zodat je na een tijd met een schat aan content zit. Maar de oudere content 'levend' houden is niet altijd eenvoudig, aangezien hij aan visibiliteit inboet – zowel voor bezoekers op je website als voor Google. Door die content opnieuw te optimaliseren, maak je kans hoger in Google te scoren!

Lees verder

Categorie: Bloggen, Content

Met welke content trek je nieuwe leads aan in jouw Top Of the Funnel (TOFU)?

Geschreven door Janneke Scheepers op 10 oktober 2016

Door op je website de drie stadia van de Sales Funnel te vullen met op maat gesneden content, krijg je een effectieve setup voor je Inbound Marketing. In dit artikel geven we tips voor content waarmee je nieuwe bezoekers aantrekt en ze jouw Top Of the Funnel in leidt.

Lees verder

Categorie: Bloggen, Content, Inbound marketing, Lead Generation

Is content de bottleneck van je inbound marketing? Dit is de oplossing

Geschreven door Johan Vandecasteele op 5 september 2016

Je bent goed van start gegaan met Inbound Marketing. Je kent je buyer persona, hebt je contentplan uitgewerkt en hebt verantwoordelijkheden verdeeld onder je collega’s. De drip campaigns staan al in de startblokken. Alleen de brandstof ontbreekt: de content zelf!

Het produceren van een continue stroom content blijkt in de praktijk vaak een probleem. Daar bestaat echter een heel eenvoudige oplossing voor: besteed je contentproductie uit.

Lees verder

Categorie: Bloggen, Content, Inbound marketing

Content en trafiek: hoe verleng je de levensduur van een blogpost?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 22 augustus 2016

Nieuwe blogartikels delen via social media levert instant trafiek op naar je website, en - als het even meezit - een pak shares via je lezers. Maar na enkele dagen zie je de bezoekersstroom naar de content die je gedeeld hebt vaak alweer uitdoven.

Lees verder

Categorie: Bloggen, Content, Social Media

Inbound marketing: met dit contentplan boek je resultaten in 6 maanden tijd

Geschreven door Johan Vandecasteele op 5 augustus 2016

Je bent ervan overtuigd: je gaat starten met Inbound Marketing. Maar hoe begin je er concreet mee? In dit artikel schetsen we een plan waarmee je binnen zes maanden een website kan opzetten die leads genereert én converteert.

Lees verder

Categorie: Bloggen, Content, Inbound marketing, Lead Nurturing, Lead Generation

Jouw content integraal posten op linkedin: goed idee of helemaal niet?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 21 juni 2016

Waarom zou je jouw content - waarin je zoveel tijd en moeite hebt gestopt - integraal willen delen op een 'vreemd' platform zoals LinkedIn Pulse of Medium, terwijl je die content ook gewoon op je eigen website kan plaatsen of er een link naar kan delen?

Een terechte vraag met een eenvoudig antwoord: posten op media als Linkedin Pulse (of Medium) bieden je een aantal kansen en mogelijkheden die het posten op je eigen website niet (of in mindere mate) biedt. Maar zoals dikwijls: "elk voordeel heb zijn nadeel"!

Lees verder

Categorie: SEO, Bloggen, Content, Inbound marketing

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Volg ons