Meer weten over HubSpot en Inbound Marketing?

 

On-page SEO-optimalisatie in 2018: pas jij deze tien tips al toe?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 4 april 2018

Nieuwe trends zoals voice search, doorlopend gesleutel van Google en ga zo maar door: het belooft weer een bijzonder interessant jaar te worden voor online marketing. Maar gelukkig zijn er nog zekerheden, zoals deze tien SEO-tips die ook in 2018 vruchten afwerpen.

Lees verder

Categorie: SEO, Content, Inbound marketing

Straffe pillar pages: 5 voorbeelden van goed gestructureerde content pagina's

Geschreven door Johan Vandecasteele op 28 februari 2018

Wil je jouw website hoger doen scoren in de zoekresultaten, dan doe je er goed aan om niet alleen bij de productie van je content aan SEO te denken, maar ook de structuur van je content zo efficiënt mogelijk aan te pakken.

Lees verder

Categorie: SEO, Content

Wat we geleerd hebben uit jaren Buyer Persona-onderzoek

Geschreven door Johan Vandecasteele op 20 februari 2018

De afgelopen jaren hebben we zo'n vijftig Buyer Personas, nou ja, ontwikkeld. We delen je graag onze ervaringen en tips.

Lees verder

Categorie: Content

Topic Clusters en Pillar Content: de toekomst van SEO

Geschreven door Johan Vandecasteele op 6 november 2017

Vind jij scoren met content lastig in Google? En bestaat jouw strategie vooral uit het maken van héél véél content en het focussen op keywords? We stellen je een aangepast model voor.

Minder content mag. Maar zeer kwalitafief, en vooral: beter gestructureerd.

Lees verder

Categorie: Content, Inbound marketing, HubSpot

Een content strategie ontwikkelen = méér inbound marketing succes.

Geschreven door Johan Vandecasteele op 12 september 2017

Zonder duidelijke doelen is het lastig om succes te boeken. Dat geldt voor je marketingbeleid en zeker voor je content strategie. En die doelen moeten niet alleen duidelijk zijn voor jou, maar voor iedereen die meewerkt aan jouw content.

Hoog tijd dus om al je keuzes en doelen in een fundament te gieten waarop jouw team kan steunen: een gedocumenteerde content strategie.

Lees verder

Categorie: Content, Inbound marketing

Waarom 5 W’s je helpen bij het bloggen

Geschreven door Jamie Biesemans op 19 augustus 2017

Een blogpost schrijven, het lijkt soms echt wel waanzinnig moeilijk. Gelukkig zijn er heel wat hulpmiddelen om het creatieproces in goede banen te leiden. De 5W-regel, bijvoorbeeld. 

Lees verder

Categorie: Content, Inbound marketing

12 belangrijke lessen en valkuilen voor jouw content marketing

Geschreven door Johan Vandecasteele op 5 juli 2017

Content marketeers hebben hun zaakjes steeds beter voor elkaar: niet alleen hebben haast alle B2B-bedrijven content marketing intussen geïntegreerd in hun globale marketingstrategie, de bedrijven die vastberaden inzetten op content marketing lieten het afgelopen jaar ook betere resultaten noteren dan het jaar ervoor. En ook voor dit jaar zien content marketeers nog volop kansen voor groei. 

Durf jij een benchmark aan met de 12 learnings van het jaarlijkse Content Marketing rapport?

Lees verder

Categorie: Content, Inbound marketing, ROI, Buyer Persona

Facebook moeilijker? 7 tips om resultaten te halen zonder betalen.

Geschreven door Johan Vandecasteele op 23 juni 2017

Wie al enkele jaren een Facebook-pagina beheert, heeft het ongetwijfeld opgemerkt: het wordt steeds moeilijker om mensen te bereiken zonder ervoor te betalen. Nieuw is dit niet, maar de situatie neemt intussen zo'n dramatische vormen aan, dat steeds meer marketeers zich de vraag stellen of we Facebook nog wel als een gratis platform moeten zien.

Zijn er manieren om tegen de trend in te gaan of is Facebook echt alleen nog interessant als betalend kanaal?

Lees verder

Categorie: Content, Inbound marketing, Social Media

Content (marketing) succes: 5 tips van Joe Pulizzi tot Brian Halligan

Geschreven door Janneke Scheepers op 1 juni 2017

Om succes te hebben met Inbound Marketing, moet je zorgen dat jouw content zich onderscheidt van de grijze massa. Hier volgen 5 nieuwe tips voor onderscheidende content, net gehoord tijdens het congres ‘Content Rules’ in Antwerpen en onze HubSpot Partner Dag in Dublin. Yep. Onze teams zwermen vaak uit, altijd op zoek naar nieuwe info.

Lees verder

Categorie: Content, Inbound marketing

Blogpost met oude publicatiedatum? Zo verliest je content geen trafiek

Geschreven door Johan Vandecasteele op 20 april 2017

Het ziet er niet zo lekker meer uit, die ‘2012’ in de datum boven wat één van je best presterende blogs was. Vroeger dus. De ranking van je content in Google valt weg, en bezoekers klikken ook weg. Maar wat ga je er aan doen? Hier volgt een praktische methode om oude publicatiedatums van je blogcontent niet tegen je te laten werken.

Lees verder

Categorie: Bloggen, Content