Meer weten over HubSpot en Inbound Marketing?

 

Een content strategie ontwikkelen = méér inbound marketing succes.

Geschreven door Johan Vandecasteele op 12 september 2017

Zonder duidelijke doelen is het lastig om succes te boeken. Dat geldt voor je marketingbeleid en zeker voor je content strategie. En die doelen moeten niet alleen duidelijk zijn voor jou, maar voor iedereen die meewerkt aan jouw content.

Hoog tijd dus om al je keuzes en doelen in een fundament te gieten waarop jouw team kan steunen: een gedocumenteerde content strategie.

Lees verder

Categorie: Content, Inbound marketing

Waarom 5 W’s je helpen bij het bloggen

Geschreven door Jamie Biesemans op 19 augustus 2017

Een blogpost schrijven, het lijkt soms echt wel waanzinnig moeilijk. Gelukkig zijn er heel wat hulpmiddelen om het creatieproces in goede banen te leiden. De 5W-regel, bijvoorbeeld. 

Lees verder

Categorie: Content, Inbound marketing

12 belangrijke lessen en valkuilen voor jouw content marketing

Geschreven door Johan Vandecasteele op 5 juli 2017

Content marketeers hebben hun zaakjes steeds beter voor elkaar: niet alleen hebben haast alle B2B-bedrijven content marketing intussen geïntegreerd in hun globale marketingstrategie, de bedrijven die vastberaden inzetten op content marketing lieten het afgelopen jaar ook betere resultaten noteren dan het jaar ervoor. En ook voor dit jaar zien content marketeers nog volop kansen voor groei. 

Durf jij een benchmark aan met de 12 learnings van het jaarlijkse Content Marketing rapport?

Lees verder

Categorie: Content, Inbound marketing, ROI, Buyer Persona

Facebook moeilijker? 7 tips om resultaten te halen zonder betalen.

Geschreven door Johan Vandecasteele op 23 juni 2017

Wie al enkele jaren een Facebook-pagina beheert, heeft het ongetwijfeld opgemerkt: het wordt steeds moeilijker om mensen te bereiken zonder ervoor te betalen. Nieuw is dit niet, maar de situatie neemt intussen zo'n dramatische vormen aan, dat steeds meer marketeers zich de vraag stellen of we Facebook nog wel als een gratis platform moeten zien.

Zijn er manieren om tegen de trend in te gaan of is Facebook echt alleen nog interessant als betalend kanaal?

Lees verder

Categorie: Content, Inbound marketing, Social Media

Content (marketing) succes: 5 tips van Joe Pulizzi tot Brian Halligan

Geschreven door Janneke Scheepers op 1 juni 2017

Om succes te hebben met Inbound Marketing, moet je zorgen dat jouw content zich onderscheidt van de grijze massa. Hier volgen 5 nieuwe tips voor onderscheidende content, net gehoord tijdens het congres ‘Content Rules’ in Antwerpen en onze HubSpot Partner Dag in Dublin. Yep. Onze teams zwermen vaak uit, altijd op zoek naar nieuwe info.

Lees verder

Categorie: Content, Inbound marketing

Blogpost met oude publicatiedatum? Zo verliest je content geen trafiek

Geschreven door Johan Vandecasteele op 20 april 2017

Het ziet er niet zo lekker meer uit, die ‘2012’ in de datum boven wat één van je best presterende blogs was. Vroeger dus. De ranking van je content in Google valt weg, en bezoekers klikken ook weg. Maar wat ga je er aan doen? Hier volgt een praktische methode om oude publicatiedatums van je blogcontent niet tegen je te laten werken.

Lees verder

Categorie: Bloggen, Content

Succesvol bloggen: organiseer je content productie met Trello

Geschreven door Johan Vandecasteele op 29 maart 2017

Als je echt met content aan de slag gaat, dan kun je niet zonder contentkalender of ‘redactionele plank’, in ouderwetse uitgeverstermen. Liefst een dynamische kalender waarin je taken voor het bloggen kunt toewijzen en contentprojecten kunt organiseren. Excel valt daarbij snel af. Trello daarentegen? Een perfecte tool.

Lees verder

Categorie: Bloggen, Content, Inbound marketing

Geen budget of blog? Zo neem je als kleine KMO toch voorsprong op het internet

Geschreven door Johan Vandecasteele op 7 maart 2017

Je hebt een website voor jouw bedrijf, maar (nog) geen tijd of budget om ook regelmatig content toe te voegen? Geen nood, ook zonder blog kun je nog steeds heel wat bezoekers aantrekken op je website door ze langs social media te benaderen met eigen content, in de vorm van foto’s en video’s.

Dat klinkt misschien als nóg een tijdrovende activiteit waarvoor je tijd moet voorzien in je overvolle agenda, maar met deze tien tips én echte voorbeelden hoeft het dat niet te zijn.

Lees verder

Categorie: Content, Social Media, Lead Generation

Waarom wij de rechterkolom op onze HubSpot blog hebben gesloopt

Geschreven door Johan Vandecasteele op 1 maart 2017

Een rechterkolom (of linkerkolom) op je blogpagina was lange tijd een best practice. Het gaf je de mogelijkheid je bezoeker andere content aan te bieden. Of ze te leiden naar een inschrijving op newsletter. Of het downloaden van je laatste ebook.

No more. Wij hebben de rechterkolom op onze HubSpot blog gesloopt. En hier is waarom.

Lees verder

Categorie: Bloggen, Content, Inbound marketing, HubSpot, Webdesign

Héél lange blogposts scoren. Moet jouw content nu ook long form?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 13 februari 2017

Wanneer je een blogpost schrijft over een onderwerp dat je goed beheerst, is het verleidelijk om je lekker te laten gaan achter het toetsenbord. Maar wie gaat zo’n knoert van een tekst lezen?

Aardig wat mensen, zo blijkt, want tegenwoordig is er steeds meer bewijs dat in het voordeel pleit van long form content op je blog. Niet alleen lezers blijken ervan te houden, maar vooral Google (SEO) lust lange posts ook bijzonder graag.

Moeten we nu allemaal extra lange blog posts schrijven? We zoeken het uit ...

Lees verder

Categorie: SEO, Bloggen, Content, Inbound marketing

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Volg ons