Meer weten over HubSpot en Inbound Marketing?

 

Email database huren of kopen? Waarom ik hier gloeiend allergisch op reageer

Geschreven door Johan Vandecasteele op 11 februari 2016

Een email in mijn mailbox. Net als je denkt dat niemand nog overweegt om emaillijsten te kopen of te huren ... Bam. Dat wordt lopen naar de apotheek, voor een voorraadje antihistamine.

Lees verder

Categorie: E-mail, Lead Generation

Hoe Dropbox via drip marketing gratis abonnees omzet naar betalende klanten

Geschreven door Johan Vandecasteele op 19 januari 2016

Heel wat SaaS-producten maken gebruik van het freemium model, waarbij je een basisdienst gratis krijgt maar voor extra functionaliteiten moet betalen (freemium = free + premium).

Drip campagnes zijn een uitstekende manier om je gratis abonnees om te zetten naar een betalende formule. Meestal heb je best wat gegevens van hen (e-mail, gebruik, diensten, …), zodat je een aangepast aanbod kan doen per e-mail.

In dit voorbeeld bekijken we hoe Dropbox, één van de populairste opslagdiensten, zijn gratis diensten tracht om te zetten in een betalend abonnement. We graven daarvoor een jaar lang in onze eigen mailbox.

Lees verder

Categorie: E-mail, Marketing Automation, Lead Nurturing

Lead nurturing: sales drip marketing voorbeeld van Adobe's Creative Cloud

Geschreven door Johan Vandecasteele op 14 januari 2016

Hoe pakt Adobe een lead aan die interesse toont in zijn Creative Cloud, de softwaredienst waarbij programma's zoals Photoshop en Illustrator ondergebracht zijn? En meer specifiek: hoe probeert het via een e-mail drip campagne een lead richting kassa te begeleiden (lead nurturing)?

We doen de test en pluizen onze mailbox één jaar lang uit. Over de Creative Cloud hebben we in die periode in totaal 10 mails ontvangen. Op 2 verschillende e-mailadressen, bovendien. Geen 1 grote, geïntegreerde, langgerekte sales drip campagne dus, maar verschillende sets met een verschillend doel.  

Lees verder

Categorie: E-mail, Marketing Automation, Lead Nurturing, Lead Generation

Hoe een effectieve drip campagne opstellen?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 7 januari 2016

 Of het nu gaat om conversie, aandacht van klanten voor jouw product of het opbouwen van een klantenrelatie, een drip campagne via e-mail (deel van marketing automation) kan je helpen deze doelen te behalen.

Zoals de naam al aangeeft, bezorg je druppelgewijs informatie die nuttig is om klanten door het aankoopproces te loodsen. Je helpt figuurlijk het winkelmandje naar de kassa dragen, je leest de informatiebrochure voor en je bent de steun en toeverlaat wanneer er vragen komen. En jawel – we zijn in een zeemzoete bui vandaag – dat merk je.

Lees verder

Categorie: E-mail, Inbound marketing, Marketing Automation

Drip campagne voorbeeld: Trello’s activatie van nieuwe accounts

Geschreven door Johan Vandecasteele op 4 januari 2016

Eén van de belangrijkste marketingdoelen van een bedrijf met een SaaS-product is potentiële klanten een trial te doen starten. Voor wie het na het lezen van de eerste zin in Keulen hoort donderen: SaaS staat voor Software-as-a-Service, een verzamelnaam voor tools of diensten die je online (in de cloud) gebruikt. Denk aan voorbeelden zoals Mailchimp, onze eigen favoriete tool HubSpot, Dropbox of ook GDaaS – een Belgische startup (we vermelden ze graag; ze verdienen de aandacht én zijn klant bij ons).

Lees verder

Categorie: E-mail, Inbound marketing, Marketing Automation, Lead Nurturing, Lead Generation

Wanneer drip campagnes (marketing automation) inzetten? 7 voorbeelden

Geschreven door Johan Vandecasteele op 22 december 2015

We horen het vaak bij klanten: het marketingteam is overbevraagd – en tijd is één van de schaarste zaken. Efficiëntie is dus bijzonder welkom, en dat kan in de vorm van marketingtools, die een aantal zaken sneller (en beter) aanpakken.

In die categorie hoort voor ons absoluut marketing automation. In deze post bekijken we een techniek die binnen het efficiënt gebruik van marketing automation past: drip campaigns (drip marketing).

Lees verder

Categorie: E-mail, Marketing Automation, Lead Nurturing, Lead Generation

Wat is Marketing Automation en wat kan jij er mee?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 18 november 2014

Marketing Automation is een buzzword. Het heeft iets te maken met ‘e-mailmarketing’ en je kan er van alles mee ‘automatiseren’. Dus, minder werk voor het marketingteam en meer omzet….

Klinkt misschien een beetje te goed, niet?

Lees verder

Categorie: E-mail, Inbound marketing, Marketing Automation, Lead Nurturing

De ideale lengtes voor je email subject line, tweet of facebook post

Geschreven door Johan Vantomme op 27 juni 2014

Te lang, te kort, te weinig, te wollig of gewoon niet goed. We weten allemaal hoe belangrijk een sterke subject line is voor je emails, en toch blijkt het moeilijk om telkens weer de juiste balans tussen lengte, inhoud en de juiste sleutelwoorden in één korte zin te verpakken. In een vorige post hebben we de ideale lengtes voor blogtitels en –posts bekeken, hier gaan we na wat de ideale lengtes zijn voor de onderwerplijn van je email, een tweet en een facebook post.

Lees verder

Categorie: Content, E-mail, Analytics, Social Media

Vijf tips die uw email campagne boosten.

Geschreven door Leadstreet op 30 april 2014

Emailmarketing is snel, efficient en eenvoudig. Maar dat betekent niet dat u geen aandacht moet besteden aan de uitwerking ervan. Deze 5 fouten kunnen uw campage gegarandeerd kelderen. 

Lees verder

Categorie: E-mail, Landingspagina

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Volg ons