Meer weten over HubSpot en Inbound Marketing?

 

Nog snel een re opt-in van je database (GDPR)? Bekijk deze voorbeelden!

Geschreven door Johan Vandecasteele op 13 mei 2018

Moet jij van je database nog een GDPR/AVR-toestemming ontvangen om ze verder te blijven mailen? Dan tikt de klok ongenadig. Bekijk hier hoe een aantal bedrijven het aanpakken, en pluk snel wat inspiratie voor je eigen re-opt-in.

Lees verder

Categorie: E-mail, GDPR

GDPR: waar moet je op letten wanneer je een e-book aanbiedt op je website?

Geschreven door Simone Op Heij en Morgane Van Ermengem op 12 februari 2018

Dat op 25 mei 2018 nieuwe privacywetgeving in werking treedt, zal intussen voor de meesten (hopelijk) geen verrassing meer zijn. De nieuwe regels voor de verwerking van persoonsgegevens zullen voor vrijwel iedere organisatie belangrijk zijn. Maar bij de praktische toepassing van de GDPR staan voor de meesten nog vele vraagtekens.

Waar moet bijvoorbeeld op gelet worden bij het aanbieden van een (gratis) download zoals een e-book of brochure? Waar je in dit soort situaties op moet letten en wat wel en niet mag, zetten wij in deze blog even op een rijtje.

Lees verder

Categorie: GDPR

Is double opt-in (GDPR) een lead killer?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 3 februari 2018

Je wil alles netjes doen. De regels volgen. En daarom wil je een double opt-in procedure installeren, in het kader van de GDPR. Maar ... denk eerst even na. Zorgt zo'n double opt-in er soms niet voor dat je jouw kersverse leads een slechte(re) gebruikerservaring geeft?

Lees verder

Categorie: GDPR

GDPR en het halveren van je database: Onzin? Of eerder 'So What'?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 17 december 2017

Wie de GDPR-berichtgeving een beetje volgt, krijgt al snel de indruk dat iedereen amper 5% van zijn database zal overhouden. De allereerste reactie die je hierop mag hebben? Bullsh*t, want je database hoeft niet zwaar te worden gedecimeerd. En de tweede reactie? So what? Want is de situatie écht zo dramatisch wanneer je een pak contacten uit je mailinglijst moet verwijderen?

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, GDPR

Mag ik mijn bestaande database nog emailen na de GDPR?

Geschreven door Jan-Willem Lust op 6 december 2017

De GDPR hoeft niet langer een introductie te krijgen. Ondertussen weet iedereen (hopelijk) wel waarvoor de GDPR staat. Helaas is er nog veel onzekerheid over wat nu precies de gevolgen zijn van de GDPR én wat het specifiek voor jou kan betekenen.

Tijd om alvast één prangende vraag op te lossen: mag ik mijn database/klanten nog mailen nà de GDPR?

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, GDPR

GDPR: 4 tactieken voor de re opt-in van je database

Geschreven door Johan Vandecasteele op 4 december 2017

(Update 24 april 2018) In jouw database zitten ongetwijfeld mensen waarvan je geen letterlijke opt-in hebt om ze een nieuwsbrief toe te sturen. Het zijn contacten waarmee je bijvoorbeeld ooit een conversatie hebt gehad op een beurs, mensen die een ebook hebben gedownload, enzovoort.

Hoe krijg jij van elk van die contacten een keurige, nieuwe opt-in die voldoet aan de wettelijke eisen, in functie van de GDPR-deadline van 25 mei 2018? We lijsten vier tactieken op, inclusief waterige puppy-ogen en een legale uitweg.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, GDPR

ZIjn jouw tools (cms, CRM, mailtool ...) wel GDPR-proof?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 25 november 2017

Dat de GDPR een impact zal hebben op de manier waarop we online marketen in 2018 is duidelijk. Maar dat de keuze van jouw marketingtools (CMS, e-mail …) ook GDPR-bepalend is, daar heb je misschien niet, of nog niet goed, over nagedacht.

Trek nu even 10 minuten uit om dit artikel te lezen. Het is belangrijk - geloof ons.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, GDPR