Meer weten over HubSpot en Inbound Marketing?

 

State of Inbound 2017-rapport: Marketeers gefocust op klantenwerving, social is uitdaging

Geschreven door Johan Vandecasteele op 16 mei 2017

Marketeers anno 2017 zijn vooral gefocust op het converteren van leads en het vergroten van trafiek naar de website. Marketeers moeten hun aandacht en (beperkte) middelen spreiden over een veelheid aan social media-kanalen en messenger apps en dat ... is niet eenvoudig.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, HubSpot

HubSpot beste marketing automation tool volgens G2 Crowds rapport

Geschreven door Johan Vandecasteele op 27 april 2017

Wij zijn er al jaren van overtuigd dat HubSpot de nummer één is onder de marketing automation tools. Ook het recente ‘Grid for Marketing Automation’ rapport van G2 Crowd bevestigt die positie. Met een topscore voor klantentevredenheid, de grote marktaanwezigheid en een sterk vertrouwen bij de gebruikers zelf, komt HubSpot als een marktleider uit het G2 Crowd-onderzoek.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Marketing Automation, HubSpot

Inbound Marketing uitgelegd – en hoe het werkt voor jou in 2017

Geschreven door Johan Vandecasteele op 17 april 2017

Als marketeer of bedrijf zoek jij naar een strategie die vandaag de dag kwalitatieve leads genereert en converteert naar klanten. Inbound Marketing is hét antwoord.

De strategie uitgelegd – en hoe je die voor jou kunt laten werken.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, HubSpot

Waarom wij HTTPS voor je site nu een no-brainer vinden

Geschreven door Johan Vantomme op 3 april 2017

Zo'n 2 jaar geleden hadden wij nog wat bedenkingen bij de implementatie van HTTPS op je site. Toen las je op onze blog "Wij zouden het alvast niet prioritair op ons lijstje zetten, tenzij het zinvol is voor je business". Maar nu? Nu zeggen we met volle overtuiging: doen!

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, HubSpot, Webdesign

Shit. Google Site Search stopt er mee.

Geschreven door Johan Vantomme op 20 maart 2017

Velen onder ons kregen de afgelopen weken een mail van Google met de melding dat Google Site Search volledig stopt op 1 april 2018. De dienst blijft voorlopig bestaan (je kan zelfs nog even intekenen tot en met 31 maart 2017) maar straks wordt alles uitgefaseerd en uiteindelijk stopgezet op 1 april 2018. Gebruikers worden omgezet naar het Google CSE (Custom Search Engine), dezelfde service maar ... wel met advertenties. Een korte aankondiging met een grote impact!

Lees verder

Categorie: HubSpot, Webdesign

Waarom wij de rechterkolom op onze HubSpot blog hebben gesloopt

Geschreven door Johan Vandecasteele op 1 maart 2017

Een rechterkolom (of linkerkolom) op je blogpagina was lange tijd een best practice. Het gaf je de mogelijkheid je bezoeker andere content aan te bieden. Of ze te leiden naar een inschrijving op newsletter. Of het downloaden van je laatste ebook.

No more. Wij hebben de rechterkolom op onze HubSpot blog gesloopt. En hier is waarom.

Lees verder

Categorie: Bloggen, Content, Inbound marketing, HubSpot, Webdesign

Bouw je url’s goed op: 9 SEO tips die je meer trafiek opleveren

Geschreven door Janneke Scheepers op 22 februari 2017

De juiste opbouw van je URL’s lijkt maar een minimaal stukje van het grote SEO-kader. Toch moet je het belang ervan niet onderschatten. Goede URL’s zorgen voor meer trafiek en maken je website beter vindbaar.

Hier zijn 9 best practices voor het structureren van je URL's!

Lees verder

Categorie: SEO, HubSpot, Webdesign

Betere content, meer trafiek én leads: 6 take aways van Inbound 2016

Geschreven door Johan Vandecasteele op 30 november 2016

Nu het stof van Inbound 2016 is gaan liggen, onthouden wij vooral inzichten rond videocontent en het hergebruiken van content. Hier zijn 6 belangrijkste take-aways van Inbound 2016, die onmiddellijk toepasbaar zijn voor jou:

Lees verder

Categorie: Content, Inbound marketing, HubSpot, Lead Generation

Inbound 2016 keynote: vandaag vecht je om de schapruimte op het internet

Geschreven door Janneke Scheepers op 10 november 2016

Op Inbound 2016 schetsten HubSpot-oprichters Brian Halligan en Dharmesh Shah interessante kansen en uitdagingen voor inbound marketeers van nu, met een prominente rol voor paid marketing en Chatbots.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, HubSpot

Inbound 2016: de nieuwe product announcements

Geschreven door Johan Vandecasteele op 10 november 2016

Traditioneel is Inbound de plaats waar HubSpot een aantal nieuwigheden aankondigt. Vorige jaren waren dat bijvoorbeeld de HubSpot CRM, of de Reporting Add-ons, dit jaar zijn er een pak kleine en grote aankondigingen die we je graag vanuit Boston meegeven.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Sales, Marketing Automation, HubSpot

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Volg ons