Meer weten over HubSpot en Inbound Marketing?

 

Topic Clusters en Pillar Content: de toekomst van SEO

Geschreven door Johan Vandecasteele op 6 november 2017

Vind jij scoren met content lastig in Google? En bestaat jouw strategie vooral uit het maken van héél véél content en het focussen op keywords? We stellen je een aangepast model voor.

Minder content mag. Maar zeer kwalitafief, en vooral: beter gestructureerd.

Lees verder

Categorie: Content, Inbound marketing, HubSpot

Hoe krijg jij de beste prijs voor jouw HubSpot?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 23 oktober 2017

Een marketing automation-tool of CRM kies je niet zomaar. Een tool moet immers jouw strategie volgen, niet omgekeerd. Maar als je merkt dat zowel je hoofd als je hart (geheel terecht, trouwens) voor HubSpot kiezen, hoe krijg jij dan de allerbeste prijs voor jouw HubSpot?

Deze inside tips van een ervaren Platinum HubSpot Partner helpen je gegarandeerd verder.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, HubSpot

Wijzig je mening over chat bots. 10 manieren om een chat bot écht goed in te zetten op jouw site.

Geschreven door Johan Vandecasteele op 21 oktober 2017

Live chat inzetten op je website? Een uitstekend idee, als je het ons vraagt. Zeker nu chatbots steeds beter worden in het begrijpen en beantwoorden van vragen. En daarmee een perfect tandem kunnen zijn voor jouw (menselijke) medewerkers.

Om een maximale return te halen uit een chatbot, moet je hem wel doordacht leren gebruiken. Op welke manieren dat kan ... tonen we hier (met voorbeelden).

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Sales, HubSpot

HubSpot als het centrum van je growth marketing stack (en waarom de Scott Brinker nu bij HubSpot werkt) - Inbound 17

Geschreven door Johan Vandecasteele op 9 oktober 2017

Op Inbound 2017 gaf CEO Brian Halligan de richting aan waar HubSpot naartoe gaat. Eén van de belangrijke ontwikkelingen is de nieuwe Customer Hub-tool, een volledige nieuwe tool voor het beheer van je klanten, het meten van happiness (NPS), het oplossen van klantenissues,  … Kortom: een tool die specifiek ontwikkeld is voor customer success-teams.

Een andere ontwikkeling is de versnelling die HubSpot neemt in het doorontwikkelen van hun ecosysteem, dat ze bovendien volledig open willen stellen voor integraties met andere tools.

Het idee erachter? HubSpot als dé centrale tool binnen jouw tech stack.

En daar ... komt die Scott Brinker kijken. Want hij wordt de nieuwe VP van het Platform Ecosystem.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Sales, Marketing Automation, HubSpot

De sprong van HubSpot naar 2020: nieuwe tools en innovaties op Inbound 2017

Geschreven door Johan Vandecasteele op 26 september 2017

Traditioneel is Inbound het moment waarop HubSpot-founders Brian Halligan en Dharmesh Shah nieuwe producten of vernieuwingen aankondigen voor een publiek van 21.000 personen. Dit jaar is dat niet anders, maar ... het zijn er vooral verrassend véél, zowel in nieuwe richtingen als nieuwe markten.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, HubSpot

Vijf redenen waarom een chatbox op je website een echte troef is

Geschreven door Johan Vandecasteele op 21 september 2017

Wanneer bezoekers op je website zich klaar voelen om een gesprek aan te knopen, is het zaak om ze die mogelijkheid te bieden. En liefst zo snel en klantvriendelijk mogelijk. Een chatbox is daar dé ideale tool voor.

Vijf redenen waarom ook jouw website beter af is met een chatbox!

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Sales, HubSpot

Verkort je salescyclus met de HubSpot Meetings-tool

Geschreven door Johan Vandecasteele op 18 september 2017

Een goed gedefinieerd en uitgewerkt salesproces is een absolute must voor het goed functioneren van je salesafdeling. De Meetings-tool van HubSpot kan je helpen dat proces efficiënter en effectiever te maken. Hoe? Dat lees je hier.

Lees verder

Categorie: Sales, HubSpot

HubSpot Growth stack: alle HubSpot-producten eenvoudig uitgelegd

Geschreven door Johan Vandecasteele op 4 augustus 2017

(update 23 oktober 2017) Kudos voor HubSpot. Ze begrijpen immers in Boston dat marketeers en sales moeten samenwerken. Dat we hetzelfde doel najagen: klanten. Omzet. Sales. En dat elke afdeling eigen noden heeft. Marketing heeft een marketingtool nodig. Sales een CRM, plus extra tools. En die moeten écht met elkaar kunnen samenwerken.

Lees verder

Categorie: Sales, Marketing Automation, HubSpot

State of Inbound 2017-rapport: Marketeers gefocust op klantenwerving, social is uitdaging

Geschreven door Johan Vandecasteele op 16 mei 2017

Marketeers anno 2017 zijn vooral gefocust op het converteren van leads en het vergroten van trafiek naar de website. Marketeers moeten hun aandacht en (beperkte) middelen spreiden over een veelheid aan social media-kanalen en messenger apps en dat ... is niet eenvoudig.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, HubSpot

HubSpot beste marketing automation tool volgens G2 Crowds rapport

Geschreven door Johan Vandecasteele op 27 april 2017

Wij zijn er al jaren van overtuigd dat HubSpot de nummer één is onder de marketing automation tools. Ook het recente ‘Grid for Marketing Automation’ rapport van G2 Crowd bevestigt die positie. Met een topscore voor klantentevredenheid, de grote marktaanwezigheid en een sterk vertrouwen bij de gebruikers zelf, komt HubSpot als een marktleider uit het G2 Crowd-onderzoek.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Marketing Automation, HubSpot