Meer weten over HubSpot en Inbound Marketing?

 

Vijf redenen waarom een chatbox op je website een echte troef is

Geschreven door Johan Vandecasteele op 21 september 2017

Wanneer bezoekers op je website zich klaar voelen om een gesprek aan te knopen, is het zaak om ze die mogelijkheid te bieden. En liefst zo snel en klantvriendelijk mogelijk. Een chatbox is daar dé ideale tool voor.

Vijf redenen waarom ook jouw website beter af is met een chatbox!

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Sales, HubSpot

Een content strategie ontwikkelen = méér inbound marketing succes.

Geschreven door Johan Vandecasteele op 12 september 2017

Zonder duidelijke doelen is het lastig om succes te boeken. Dat geldt voor je marketingbeleid en zeker voor je content strategie. En die doelen moeten niet alleen duidelijk zijn voor jou, maar voor iedereen die meewerkt aan jouw content.

Hoog tijd dus om al je keuzes en doelen in een fundament te gieten waarop jouw team kan steunen: een gedocumenteerde content strategie.

Lees verder

Categorie: Content, Inbound marketing

Waarom 5 W’s je helpen bij het bloggen

Geschreven door Jamie Biesemans op 19 augustus 2017

Een blogpost schrijven, het lijkt soms echt wel waanzinnig moeilijk. Gelukkig zijn er heel wat hulpmiddelen om het creatieproces in goede banen te leiden. De 5W-regel, bijvoorbeeld. 

Lees verder

Categorie: Content, Inbound marketing

#mindblown. Je ebooks ungated weggeven op je site. Geniaal of waanzin?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 10 juli 2017

Stel je voor: je geeft al jouw content gratis weg op je website. Zonder landingspagina's en formulieren. Iedereen krijgt de content waar jij op hebt gelabeurd (ook je ebooks!), gewoon gratis en voor niks. Waanzin? Of de toekomst?

Op een recente partnerdag van HubSpot in Dublin hadden we het met enkele collega Platinum HubSpot-partners bij een steak en een Guiness over deze ontwikkeling. Een 16 oz steak, garlic truffle fries en extra Guiness later waren we nog steeds niet tot de essentie van het waarom. Moeten we nu direct geheelonthouder worden? Enkele weken gedachten ordenen zet het verhaal gelukkig helder.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Marketing Automation, Lead Generation

12 belangrijke lessen en valkuilen voor jouw content marketing

Geschreven door Johan Vandecasteele op 5 juli 2017

Content marketeers hebben hun zaakjes steeds beter voor elkaar: niet alleen hebben haast alle B2B-bedrijven content marketing intussen geïntegreerd in hun globale marketingstrategie, de bedrijven die vastberaden inzetten op content marketing lieten het afgelopen jaar ook betere resultaten noteren dan het jaar ervoor. En ook voor dit jaar zien content marketeers nog volop kansen voor groei. 

Durf jij een benchmark aan met de 12 learnings van het jaarlijkse Content Marketing rapport?

Lees verder

Categorie: Content, Inbound marketing, ROI, Buyer Persona

Facebook moeilijker? 7 tips om resultaten te halen zonder betalen.

Geschreven door Johan Vandecasteele op 23 juni 2017

Wie al enkele jaren een Facebook-pagina beheert, heeft het ongetwijfeld opgemerkt: het wordt steeds moeilijker om mensen te bereiken zonder ervoor te betalen. Nieuw is dit niet, maar de situatie neemt intussen zo'n dramatische vormen aan, dat steeds meer marketeers zich de vraag stellen of we Facebook nog wel als een gratis platform moeten zien.

Zijn er manieren om tegen de trend in te gaan of is Facebook echt alleen nog interessant als betalend kanaal?

Lees verder

Categorie: Content, Inbound marketing, Social Media

Content (marketing) succes: 5 tips van Joe Pulizzi tot Brian Halligan

Geschreven door Janneke Scheepers op 1 juni 2017

Om succes te hebben met Inbound Marketing, moet je zorgen dat jouw content zich onderscheidt van de grijze massa. Hier volgen 5 nieuwe tips voor onderscheidende content, net gehoord tijdens het congres ‘Content Rules’ in Antwerpen en onze HubSpot Partner Dag in Dublin. Yep. Onze teams zwermen vaak uit, altijd op zoek naar nieuwe info.

Lees verder

Categorie: Content, Inbound marketing

Wat sales willen? Nu méér deals sluiten. Het State of Inbound-rapport over de prioriteiten en uitdagingen voor sales in 2017.

Geschreven door Johan Vandecasteele op 29 mei 2017

Salesmensen willen vooral doen waarvoor ze zijn aangenomen: meer deals sluiten. De manier waarop ze dit doen? Die verandert. Technologie en social media worden steeds belangrijker in het salesvak. En de verkoper? Die krijgt een meer adviserende rol.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Sales

State of Inbound 2017-rapport: Marketeers gefocust op klantenwerving, social is uitdaging

Geschreven door Johan Vandecasteele op 16 mei 2017

Marketeers anno 2017 zijn vooral gefocust op het converteren van leads en het vergroten van trafiek naar de website. Marketeers moeten hun aandacht en (beperkte) middelen spreiden over een veelheid aan social media-kanalen en messenger apps en dat ... is niet eenvoudig.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, HubSpot

HubSpot beste marketing automation tool volgens G2 Crowds rapport

Geschreven door Johan Vandecasteele op 27 april 2017

Wij zijn er al jaren van overtuigd dat HubSpot de nummer één is onder de marketing automation tools. Ook het recente ‘Grid for Marketing Automation’ rapport van G2 Crowd bevestigt die positie. Met een topscore voor klantentevredenheid, de grote marktaanwezigheid en een sterk vertrouwen bij de gebruikers zelf, komt HubSpot als een marktleider uit het G2 Crowd-onderzoek.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Marketing Automation, HubSpot

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Volg ons