Meer weten over HubSpot en Inbound Marketing?

 

Maak lead scoring niet te complex: deze factoren geven de doorslag

Geschreven door Johan Vandecasteele op 10 augustus 2018

Lead scoring is een geweldige manier om op een automatische manier goede leads te laten bovendrijven. Het proces van lead scoring is niet per se complex: vaak maakt slechts een beperkt aantal acties van een prospect een sales qualified lead.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Marketing Automation

On-page SEO-optimalisatie in 2018: pas jij deze tien tips al toe?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 4 april 2018

Nieuwe trends zoals voice search, doorlopend gesleutel van Google en ga zo maar door: het belooft weer een bijzonder interessant jaar te worden voor online marketing. Maar gelukkig zijn er nog zekerheden, zoals deze tien SEO-tips die ook in 2018 vruchten afwerpen.

Lees verder

Categorie: SEO, Content, Inbound marketing

Haal méér uit je website: tips voor het optimaliseren van conversie

Geschreven door Thomas Weigl op 13 januari 2018

Ben je blij met de leads die via je website binnenkomen? Ja? Dan is deze post niet meteen voor jou bestemd. Ben je wél op zoek naar manier om je conversieratio's te verhogen, dan lees je maar beter even voort, want net dat is wat we nastreven met CRO, ofwel Conversion Rate Optimization.

We leggen uit hoe je met kleine aanpassingen meer resultaten haalt uit je bestaande bezoekers, waardoor je conversiepercentages worden geoptimaliseerd en meer leads worden gegenereerd.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Landingspagina

GDPR en het halveren van je database: Onzin? Of eerder 'So What'?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 17 december 2017

Wie de GDPR-berichtgeving een beetje volgt, krijgt al snel de indruk dat iedereen amper 5% van zijn database zal overhouden. De allereerste reactie die je hierop mag hebben? Bullsh*t, want je database hoeft niet zwaar te worden gedecimeerd. En de tweede reactie? So what? Want is de situatie écht zo dramatisch wanneer je een pak contacten uit je mailinglijst moet verwijderen?

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, GDPR

Mag ik mijn bestaande database nog emailen na de GDPR?

Geschreven door Jan-Willem Lust op 6 december 2017

De GDPR hoeft niet langer een introductie te krijgen. Ondertussen weet iedereen (hopelijk) wel waarvoor de GDPR staat. Helaas is er nog veel onzekerheid over wat nu precies de gevolgen zijn van de GDPR én wat het specifiek voor jou kan betekenen.

Tijd om alvast één prangende vraag op te lossen: mag ik mijn database/klanten nog mailen nà de GDPR?

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, GDPR

GDPR: 4 tactieken voor de re opt-in van je database

Geschreven door Johan Vandecasteele op 4 december 2017

(Update 24 april 2018) In jouw database zitten ongetwijfeld mensen waarvan je geen letterlijke opt-in hebt om ze een nieuwsbrief toe te sturen. Het zijn contacten waarmee je bijvoorbeeld ooit een conversatie hebt gehad op een beurs, mensen die een ebook hebben gedownload, enzovoort.

Hoe krijg jij van elk van die contacten een keurige, nieuwe opt-in die voldoet aan de wettelijke eisen, in functie van de GDPR-deadline van 25 mei 2018? We lijsten vier tactieken op, inclusief waterige puppy-ogen en een legale uitweg.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, GDPR

ZIjn jouw tools (cms, CRM, mailtool ...) wel GDPR-proof?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 25 november 2017

Dat de GDPR een impact zal hebben op de manier waarop we online marketen in 2018 is duidelijk. Maar dat de keuze van jouw marketingtools (CMS, e-mail …) ook GDPR-bepalend is, daar heb je misschien niet, of nog niet goed, over nagedacht.

Trek nu even 10 minuten uit om dit artikel te lezen. Het is belangrijk - geloof ons.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, GDPR

GDPR SOS: waar moet jij als marketeer op letten bij profilering?

Geschreven door Anouk Ruppel op 20 november 2017

Er is geen ontsnappen meer aan de GDPR, de nieuwe privacywetgeving die op 25 mei 2018 in werking treedt. Er lijkt geen einde te komen aan de artikels die dreigen met de monsterboetes die kunnen oplopen tot 4% (!) van de wereldwijde jaarlijkse omzet.

Over die GDPR hangt vandaag een grote laag mist. De grote lijnen zijn helder, maar hoe het in de praktijk moet, is minder helder. leadstreet kijkt samen met experten deJuristen wat de impact exact is voor marketeers, en probeert hier een aantal praktische zaken te distilleren in een serie artikels.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Marketing Automation

Topic Clusters en Pillar Content: de toekomst van SEO

Geschreven door Johan Vandecasteele op 6 november 2017

Vind jij scoren met content lastig in Google? En bestaat jouw strategie vooral uit het maken van héél véél content en het focussen op keywords? We stellen je een aangepast model voor.

Minder content mag. Maar zeer kwalitafief, en vooral: beter gestructureerd.

Lees verder

Categorie: Content, Inbound marketing, HubSpot

Hoe krijg jij de beste prijs voor jouw HubSpot?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 23 oktober 2017

Een marketing automation-tool of CRM kies je niet zomaar. Een tool moet immers jouw strategie volgen, niet omgekeerd. Maar als je merkt dat zowel je hoofd als je hart (geheel terecht, trouwens) voor HubSpot kiezen, hoe krijg jij dan de allerbeste prijs voor jouw HubSpot?

Deze inside tips van een ervaren Platinum HubSpot Partner helpen je gegarandeerd verder.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, HubSpot