Meer weten over HubSpot en Inbound Marketing?

 

Inbound 2018: take-aways van het marketingevent van het jaar

Geschreven door Johan Vandecasteele op 16 oktober 2018

Meer dan 250 break-out sessies waren er op Inbound 2018. Hier vatten we de belangrijkste take aways samen van de sessions-of-choice samen van Johan Vandecasteele (leadstreet) en Hans De Loore (ContentConnections). Enjoy!

Lees verder

Categorie: HubSpot, Inbound marketing

20 Conversietips die jij onmiddellijk kan gebruiken op je website

Geschreven door Johan Vandecasteele op 8 oktober 2018

Je website is dé ideale tool om nieuwe leads te genereren. Om dat succesvol te doen, moeten je website en je aanpak echter wel zijn afgestemd op dat doel. Met deze 20 praktische conversietips kan je meteen aan de slag om méér uit je website te halen

Deze 20 tips werden ook op Strategic Marketing Day, 27 September 2018 (Barco) gepresenteerd.

Lees verder

Categorie: Lead Generation, CTA, Landingspagina, Buyer Persona, Inbound marketing

Werkt jouw inbound-strategie niet? De tien meest voorkomende fouten én oplossingen!

Geschreven door Johan Vandecasteele op 23 september 2018

Levert jouw inbound-strategie niet de verhoopte resultaten op? Dan gaat er duidelijk iets verkeerd. We brengen tien van de meest voorkomende problemen in kaart die Inbound-succes in de weg staan ...

Lees verder

Categorie: Inbound marketing

INBOUND 2018: Van Funnel naar Flywheel + een pak nieuwe producten

Geschreven door Johan Vandecasteele op 10 september 2018

Verwacht het onverwachte, ook bij HubSpot. Elk jaar brengen Brian Halligan en Darmesh Shah, CEO en CTO van HubSpot, hun keynote voor 20.000+ marketeers. Dit jaar was extra speciaal, met een aanpassing van het klassieke Inbound model én een pak productupdates.
Lees verder

Categorie: HubSpot, Inbound marketing

Maak lead scoring niet te complex: deze factoren geven de doorslag

Geschreven door Johan Vandecasteele op 10 augustus 2018

Lead scoring is een geweldige manier om op een automatische manier goede leads te laten bovendrijven. Het proces van lead scoring is niet per se complex: vaak maakt slechts een beperkt aantal acties van een prospect een sales qualified lead.

Lees verder

Categorie: Marketing Automation, Inbound marketing

On-page SEO-optimalisatie in 2018: pas jij deze tien tips al toe?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 4 april 2018

Nieuwe trends zoals voice search, doorlopend gesleutel van Google en ga zo maar door: het belooft weer een bijzonder interessant jaar te worden voor online marketing. Maar gelukkig zijn er nog zekerheden, zoals deze tien SEO-tips die ook in 2018 vruchten afwerpen.

Lees verder

Categorie: SEO, Inbound marketing, Content

Haal méér uit je website: tips voor het optimaliseren van conversie

Geschreven door Thomas Weigl op 13 januari 2018

Ben je blij met de leads die via je website binnenkomen? Ja? Dan is deze post niet meteen voor jou bestemd. Ben je wél op zoek naar manier om je conversieratio's te verhogen, dan lees je maar beter even voort, want net dat is wat we nastreven met CRO, ofwel Conversion Rate Optimization.

We leggen uit hoe je met kleine aanpassingen meer resultaten haalt uit je bestaande bezoekers, waardoor je conversiepercentages worden geoptimaliseerd en meer leads worden gegenereerd.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Landingspagina

GDPR en het halveren van je database: Onzin? Of eerder 'So What'?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 17 december 2017

Wie de GDPR-berichtgeving een beetje volgt, krijgt al snel de indruk dat iedereen amper 5% van zijn database zal overhouden. De allereerste reactie die je hierop mag hebben? Bullsh*t, want je database hoeft niet zwaar te worden gedecimeerd. En de tweede reactie? So what? Want is de situatie écht zo dramatisch wanneer je een pak contacten uit je mailinglijst moet verwijderen?

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, GDPR

Mag ik mijn bestaande database nog emailen na de GDPR?

Geschreven door Jan-Willem Lust op 6 december 2017

De GDPR hoeft niet langer een introductie te krijgen. Ondertussen weet iedereen (hopelijk) wel waarvoor de GDPR staat. Helaas is er nog veel onzekerheid over wat nu precies de gevolgen zijn van de GDPR én wat het specifiek voor jou kan betekenen.

Tijd om alvast één prangende vraag op te lossen: mag ik mijn database/klanten nog mailen nà de GDPR?

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, GDPR

GDPR: 4 tactieken voor de re opt-in van je database

Geschreven door Johan Vandecasteele op 4 december 2017

(Update 24 april 2018) In jouw database zitten ongetwijfeld mensen waarvan je geen letterlijke opt-in hebt om ze een nieuwsbrief toe te sturen. Het zijn contacten waarmee je bijvoorbeeld ooit een conversatie hebt gehad op een beurs, mensen die een ebook hebben gedownload, enzovoort.

Hoe krijg jij van elk van die contacten een keurige, nieuwe opt-in die voldoet aan de wettelijke eisen, in functie van de GDPR-deadline van 25 mei 2018? We lijsten vier tactieken op, inclusief waterige puppy-ogen en een legale uitweg.

Lees verder

Categorie: GDPR, Inbound marketing