Meer weten over HubSpot en Inbound Marketing?

 

20 Conversietips die jij onmiddellijk kan gebruiken op je website

Geschreven door Johan Vandecasteele op 8 oktober 2018

Je website is dé ideale tool om nieuwe leads te genereren. Om dat succesvol te doen, moeten je website en je aanpak echter wel zijn afgestemd op dat doel. Met deze 20 praktische conversietips kan je meteen aan de slag om méér uit je website te halen

Deze 20 tips werden ook op Strategic Marketing Day, 27 September 2018 (Barco) gepresenteerd.

Lees verder

Categorie: Lead Generation, CTA, Landingspagina, Buyer Persona, Inbound marketing

How to Create a High-Clarity, High-Converting Homepage

Geschreven door Yash Chaurasia op 19 april 2018

Let's have a reality check … The number of people who wake up each day with the intent of browsing-through your website is zero. Exactly Zero. Unless they are already your (loyal) customers, they go on Google.com and type-in what they need. 

So what does this mean for your homepage? How do you wrap your head around your first page and build a high-clarity, high-conversion homepage?

Lees verder

Categorie: Webdesign, Landingspagina

Haal méér uit je website: tips voor het optimaliseren van conversie

Geschreven door Thomas Weigl op 13 januari 2018

Ben je blij met de leads die via je website binnenkomen? Ja? Dan is deze post niet meteen voor jou bestemd. Ben je wél op zoek naar manier om je conversieratio's te verhogen, dan lees je maar beter even voort, want net dat is wat we nastreven met CRO, ofwel Conversion Rate Optimization.

We leggen uit hoe je met kleine aanpassingen meer resultaten haalt uit je bestaande bezoekers, waardoor je conversiepercentages worden geoptimaliseerd en meer leads worden gegenereerd.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Landingspagina

Wat is een goede convertieratio voor jouw landing pages?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 23 december 2015

Landingspagina’s behoren tot de belangrijkste pagina’s op jouw website. Op deze pagina’s converteer je bezoekers naar leads, en worden deze plots concrete potentiële klanten. Maar hoe weet jij, als marketeer, wat een goede conversieratio is?

Lees verder

Categorie: Landingspagina

Conversie tips: waar plaats je een formulier op je landing page?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 26 oktober 2015

Wat is de beste plaats om het inschrijfformulier te plaatsen op de landingspagina? Waar zorgt het inschrijvingsformulier voor de meeste conversie? We hebben vaak de neiging alles boven de fold te willen plaatsen, wegens onmiddellijk zichtbaar voor iedereen. Maar is dit wel de optimale plaats?

Lees verder

Categorie: Landingspagina

8 tips voor betere call to action-knoppen op je landing page

Geschreven door Johan Vandecasteele op 21 oktober 2015

Je hebt een berg blogposts op je site. Relevante en goede posts, netjes in de interessesfeer van je doelgroep. Onder die post plaats je een call-to-action, een logisch vervolg op wat je bezoekers aan het lezen zijn. Die linkt naar je landingspagina.

Maar daar gaat het fout: je conversie is niet super, bijvoorbeeld slechts 2%. In deze post geven we je acht optimalisatietips waarmee jij betere actieknoppen kan plaatsen op je landingspagina.

Lees verder

Categorie: Landingspagina

Titels die converteren. Gebruik deze 5 woorden op je landingspagina.

Geschreven door Johan Vandecasteele op 13 oktober 2015

Hoe je effectieve headlines moet schrijven voor jouw landingspagina's - daarover hadden we het in onze vorige blogpost. Met deze praktische tips en trucs leer je zelf hoe je een goede titel schrijven moet.

Lees verder

Categorie: Landingspagina

Landing pages optimaliseren: 6 concrete ideeën voor jouw headlines

Geschreven door Johan Vandecasteele op 6 oktober 2015

In een vorige blogpost las je dat de headline van je landing page door zo’n 80% van lezers wordt bekeken. Dat is tot 4 keer meer (!) dan de rest van de pagina. Argumentatie genoeg om van jouw headline écht een killer titel te maken op je landingspagina.

We tonen je 6 invalshoeken waarrond jij jouw titel kan bouwen, inclusief voorbeelden.

Lees verder

Categorie: Landingspagina

Effectieve headlines schrijven voor converterende landing pages

Geschreven door Johan Vandecasteele op 4 oktober 2015

Geen makkelijkere manier om tijd en budget weg te gooien dan je landing pages vaag en generiek te houden. Laat een lead met duidelijke interesse dus niet afleiden door een slecht geoptimaliseerde landingspagina.

In deze blogpost bekijken we de waarde van de headline van zo’n pagina - en hoe je doeltreffende headlines schrijven kan.

Lees verder

Categorie: Landingspagina

Landingspagina's optimaliseren voor conversie: hoeveel vragen mag je stellen?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 29 september 2015

Je hebt net een goed ebook geschreven en die staat keurig in een layout. De content voor je landingspagina is klaar. En dan komt de volgende vraag: hoeveel, en welke velden mag je op jouw pagina plaatsen?

Of, vanuit een conversiestandpunt: wanneer stel je die ene vraag te veel?

Lees verder

Categorie: Landingspagina