Meer weten over HubSpot en Inbound Marketing?

 

Wat is een goede convertieratio voor jouw landing pages?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 23 december 2015

Landingspagina’s behoren tot de belangrijkste pagina’s op jouw website. Op deze pagina’s converteer je bezoekers naar leads, en worden deze plots concrete potentiële klanten. Maar hoe weet jij, als marketeer, wat een goede conversieratio is?

Lees verder

Categorie: Landingspagina

Conversie tips: waar plaats je een formulier op je landing page?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 26 oktober 2015

Wat is de beste plaats om het inschrijfformulier te plaatsen op de landingspagina? Waar zorgt het inschrijvingsformulier voor de meeste conversie? We hebben vaak de neiging alles boven de fold te willen plaatsen, wegens onmiddellijk zichtbaar voor iedereen. Maar is dit wel de optimale plaats?

Lees verder

Categorie: Landingspagina

8 tips voor betere call to action-knoppen op je landing page

Geschreven door Johan Vandecasteele op 21 oktober 2015

Je hebt een berg blogposts op je site. Relevante en goede posts, netjes in de interessesfeer van je doelgroep. Onder die post plaats je een call-to-action, een logisch vervolg op wat je bezoekers aan het lezen zijn. Die linkt naar je landingspagina.

Maar daar gaat het fout: je conversie is niet super, bijvoorbeeld slechts 2%. In deze post geven we je acht optimalisatietips waarmee jij betere actieknoppen kan plaatsen op je landingspagina.

Lees verder

Categorie: Landingspagina

Titels die converteren. Gebruik deze 5 woorden op je landingspagina.

Geschreven door Johan Vandecasteele op 13 oktober 2015

Hoe je effectieve headlines moet schrijven voor jouw landingspagina's - daarover hadden we het in onze vorige blogpost. Met deze praktische tips en trucs leer je zelf hoe je een goede titel schrijven moet.

Lees verder

Categorie: Landingspagina

Landing pages optimaliseren: 6 concrete ideeën voor jouw headlines

Geschreven door Johan Vandecasteele op 6 oktober 2015

In een vorige blogpost las je dat de headline van je landing page door zo’n 80% van lezers wordt bekeken. Dat is tot 4 keer meer (!) dan de rest van de pagina. Argumentatie genoeg om van jouw headline écht een killer titel te maken op je landingspagina.

We tonen je 6 invalshoeken waarrond jij jouw titel kan bouwen, inclusief voorbeelden.

Lees verder

Categorie: Landingspagina

Effectieve headlines schrijven voor converterende landing pages

Geschreven door Johan Vandecasteele op 4 oktober 2015

Geen makkelijkere manier om tijd en budget weg te gooien dan je landing pages vaag en generiek te houden. Laat een lead met duidelijke interesse dus niet afleiden door een slecht geoptimaliseerde landingspagina.

In deze blogpost bekijken we de waarde van de headline van zo’n pagina - en hoe je doeltreffende headlines schrijven kan.

Lees verder

Categorie: Landingspagina

Landingspagina's optimaliseren voor conversie: hoeveel vragen mag je stellen?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 29 september 2015

Je hebt net een goed ebook geschreven en die staat keurig in een layout. De content voor je landingspagina is klaar. En dan komt de volgende vraag: hoeveel, en welke velden mag je op jouw pagina plaatsen?

Of, vanuit een conversiestandpunt: wanneer stel je die ene vraag te veel?

Lees verder

Categorie: Landingspagina

Waarom een Thank You-page zowel noodzakelijk als een opportuniteit is

Geschreven door Johan Vantomme op 30 oktober 2014

“Spreek met twee woorden. Stel je netjes voor, eet zoals het hoort en zeg u.”

Beleefd zijn is meer dan een stukje Nederpopgeschiedenis, het is een noodzakelijke afsluiter in het inbound drieluik: call to action > landing page > Thank You-page. Je bezoeker is na jouw CTA op je landingspagina terecht gekomen, en heeft daar net de verwachte interactie uitgevoerd. Logisch toch dat je hem bedankt? Meer nog – dit is het moment om je bezoeker nog meer aan je te binden.

De Thank You-pagina is de plaats waar je jouw belofte nakomt, waar je bezoeker zijn download kan starten, of waar ze jouw aanbod kunnen krijgen.

 

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Landingspagina

Een perfecte landingspagina in 6 stappen

Geschreven door Johan Vantomme op 24 oktober 2014

In een vorige post gingen we uitvoerig in op het belang van een goede Call to Action (CTA) om je bezoekers te activeren tot leads. Achter zo’n CTA schuilt dan weer een landingspagina. Dat is de webpagina waar je jouw bezoeker je vooropgestelde actie laat uitvoeren.

Doe je dat juist, dat wordt je bezoeker een lead. Gaat jouw pagina de mist in, dan is je hele inspanning een maat voor niets.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Landingspagina, Lead Nurturing

Ouch. Je landingspagina werkt niet. Hoe bezoekers converteren naar klanten.

Geschreven door Johan Vandecasteele op 3 juni 2014

Wat als je een inbound marketing campagne hebt uitgerold, je pagina’s geoptimaliseerd zijn, je bergen trafiek hebt, … en je verkoopt niets? Dan weet je toch graag wie die anonieme surfers zijn die op je website rondhangen, in je virtuele winkel rondneuzen en daarna weer weg zappen. Wie zijn ze, wat drijft hen en vooral: hoe kan ik ze converteren naar klanten?

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Landingspagina

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Volg ons