Meer weten over HubSpot en Inbound Marketing?

 

#mindblown. Je ebooks ungated weggeven op je site. Geniaal of waanzin?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 10 juli 2017

Stel je voor: je geeft al jouw content gratis weg op je website. Zonder landingspagina's en formulieren. Iedereen krijgt de content waar jij op hebt gelabeurd (ook je ebooks!), gewoon gratis en voor niks. Waanzin? Of de toekomst?

Op een recente partnerdag van HubSpot in Dublin hadden we het met enkele collega Platinum HubSpot-partners bij een steak en een Guiness over deze ontwikkeling. Een 16 oz steak, garlic truffle fries en extra Guiness later waren we nog steeds niet tot de essentie van het waarom. Moeten we nu direct geheelonthouder worden? Enkele weken gedachten ordenen zet het verhaal gelukkig helder.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Marketing Automation, Lead Generation

Geen budget of blog? Zo neem je als kleine KMO toch voorsprong op het internet

Geschreven door Johan Vandecasteele op 7 maart 2017

Je hebt een website voor jouw bedrijf, maar (nog) geen tijd of budget om ook regelmatig content toe te voegen? Geen nood, ook zonder blog kun je nog steeds heel wat bezoekers aantrekken op je website door ze langs social media te benaderen met eigen content, in de vorm van foto’s en video’s.

Dat klinkt misschien als nóg een tijdrovende activiteit waarvoor je tijd moet voorzien in je overvolle agenda, maar met deze tien tips én echte voorbeelden hoeft het dat niet te zijn.

Lees verder

Categorie: Content, Social Media, Lead Generation

Wat is Influencer marketing en hoe pas jij het toe?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 23 januari 2017

In lijstjes met dé marketingtrends van het afgelopen jaar, is influencer marketing steevast één van de vaste waarden. Niet onlogisch, want in een wereld waarin consumenten steeds wantrouwiger worden tegenover commerciële boodschappen, is influencer marketing een alternatief om je merk of dienst op een authentieke manier voor te schotelen aan potentiële klanten. Jawel, ook wanneer het zich in de B2B-sfeer situeert.

Lees verder

Categorie: Content, Social Media, Lead Generation

Betere content, meer trafiek én leads: 6 take aways van Inbound 2016

Geschreven door Johan Vandecasteele op 30 november 2016

Nu het stof van Inbound 2016 is gaan liggen, onthouden wij vooral inzichten rond videocontent en het hergebruiken van content. Hier zijn 6 belangrijkste take-aways van Inbound 2016, die onmiddellijk toepasbaar zijn voor jou:

Lees verder

Categorie: Content, Inbound marketing, HubSpot, Lead Generation

Met welke content trek je nieuwe leads aan in jouw Top Of the Funnel (TOFU)?

Geschreven door Janneke Scheepers op 10 oktober 2016

Door op je website de drie stadia van de Sales Funnel te vullen met op maat gesneden content, krijg je een effectieve setup voor je Inbound Marketing. In dit artikel geven we tips voor content waarmee je nieuwe bezoekers aantrekt en ze jouw Top Of the Funnel in leidt.

Lees verder

Categorie: Bloggen, Content, Inbound marketing, Lead Generation

Inbound marketing: met dit contentplan boek je resultaten in 6 maanden tijd

Geschreven door Johan Vandecasteele op 5 augustus 2016

Je bent ervan overtuigd: je gaat starten met Inbound Marketing. Maar hoe begin je er concreet mee? In dit artikel schetsen we een plan waarmee je binnen zes maanden een website kan opzetten die leads genereert én converteert.

Lees verder

Categorie: Bloggen, Content, Inbound marketing, Lead Nurturing, Lead Generation

Email database huren of kopen? Waarom ik hier gloeiend allergisch op reageer

Geschreven door Johan Vandecasteele op 11 februari 2016

Een email in mijn mailbox. Net als je denkt dat niemand nog overweegt om emaillijsten te kopen of te huren ... Bam. Dat wordt lopen naar de apotheek, voor een voorraadje antihistamine.

Lees verder

Categorie: E-mail, Lead Generation

Lead nurturing: sales drip marketing voorbeeld van Adobe's Creative Cloud

Geschreven door Johan Vandecasteele op 14 januari 2016

Hoe pakt Adobe een lead aan die interesse toont in zijn Creative Cloud, de softwaredienst waarbij programma's zoals Photoshop en Illustrator ondergebracht zijn? En meer specifiek: hoe probeert het via een e-mail drip campagne een lead richting kassa te begeleiden (lead nurturing)?

We doen de test en pluizen onze mailbox één jaar lang uit. Over de Creative Cloud hebben we in die periode in totaal 10 mails ontvangen. Op 2 verschillende e-mailadressen, bovendien. Geen 1 grote, geïntegreerde, langgerekte sales drip campagne dus, maar verschillende sets met een verschillend doel.  

Lees verder

Categorie: E-mail, Marketing Automation, Lead Nurturing, Lead Generation

Drip marketing voorbeeld: marketing automation en events bij J. Boye

Geschreven door Johan Vandecasteele op 11 januari 2016

Events organiseren is best een harde stiel. Je hebt niet alleen een topprogramma dat je moet samenstellen, er komt ook een behoorlijk stuk logistiek bij kijken. Denk aan het kiezen van de locatie, de opbouw, de presentaties verzamelen, enzovoort. En dan rest er nog het allerbelangrijkste: zorgen voor een volle zaal.

Een goede eventsite is hierbij de basis. En natuurlijk ook content rond het event, en social media. Maar je allergrootste vriend is je opgebouwde database. En die kan je structureel gaan bewerken met drip campagnes (marketing automation), in plaats van wat random mails te sturen. Marketing automation en events, dus.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Marketing Automation, Lead Nurturing, Lead Generation

Drip campagne voorbeeld: Trello’s activatie van nieuwe accounts

Geschreven door Johan Vandecasteele op 4 januari 2016

Eén van de belangrijkste marketingdoelen van een bedrijf met een SaaS-product is potentiële klanten een trial te doen starten. Voor wie het na het lezen van de eerste zin in Keulen hoort donderen: SaaS staat voor Software-as-a-Service, een verzamelnaam voor tools of diensten die je online (in de cloud) gebruikt. Denk aan voorbeelden zoals Mailchimp, onze eigen favoriete tool HubSpot, Dropbox of ook GDaaS – een Belgische startup (we vermelden ze graag; ze verdienen de aandacht én zijn klant bij ons).

Lees verder

Categorie: E-mail, Inbound marketing, Marketing Automation, Lead Nurturing, Lead Generation