Meer weten over HubSpot en Inbound Marketing?

 

Stop het manuele giswerk. Lead scoring toont jou de beste leads.

Geschreven door Johan Vandecasteele op 20 december 2016

Helaas. Niet alle bezoekers van je site zijn valabele leads. Ze hebben niet alleen verschillende redenen om jouw website te bezoeken, ze zitten ook in een andere fase van hun aankooppad (de Buyers Journey).

Door de techniek van Lead Scoring toe te passen, kan jij jouw leads met een geautomatiseerd proces punten toekennen (scoren), met de bedoeling in te schatten in welke fase ze zich bevinden en welke leads klaar zijn om benaderd te worden door je salesteam.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Marketing Automation, Lead Nurturing, Lead Intelligence

Nieuwe klanten werven met BOFU-content (Bottom of the Funnel).

Geschreven door Janneke Scheepers op 31 oktober 2016

In de Bottom Of the Funnel-fase zijn jouw leads grondig op de hoogte van alle beschikbare oplossingen voor hun probleem. Ze overwegen op dat moment ernstig om jouw product of dienst af te nemen. Daarom is jouw taak ze ervan te overtuigen dat dit inderdaad de beste keuze is.

Lees verder

Categorie: Content, Inbound marketing, Lead Nurturing

Inbound marketing: met dit contentplan boek je resultaten in 6 maanden tijd

Geschreven door Johan Vandecasteele op 5 augustus 2016

Je bent ervan overtuigd: je gaat starten met Inbound Marketing. Maar hoe begin je er concreet mee? In dit artikel schetsen we een plan waarmee je binnen zes maanden een website kan opzetten die leads genereert én converteert.

Lees verder

Categorie: Bloggen, Content, Inbound marketing, Lead Nurturing, Lead Generation

Lead nurturing: kwalificeer je leads met e-mail drip campagnes

Geschreven door Johan Vandecasteele op 21 januari 2016

Jij begrijpt hoe je leads moet werven op je site. Op je website heb je relevante content voor je doelgroep (bijvoorbeeld ebooks, case studies, een simulatietool …) en je site is geoptimaliseerd voor conversie. En je krijgt een pak leads binnen in je database. 

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Marketing Automation, Lead Nurturing

Hoe Dropbox via drip marketing gratis abonnees omzet naar betalende klanten

Geschreven door Johan Vandecasteele op 19 januari 2016

Heel wat SaaS-producten maken gebruik van het freemium model, waarbij je een basisdienst gratis krijgt maar voor extra functionaliteiten moet betalen (freemium = free + premium).

Drip campagnes zijn een uitstekende manier om je gratis abonnees om te zetten naar een betalende formule. Meestal heb je best wat gegevens van hen (e-mail, gebruik, diensten, …), zodat je een aangepast aanbod kan doen per e-mail.

In dit voorbeeld bekijken we hoe Dropbox, één van de populairste opslagdiensten, zijn gratis diensten tracht om te zetten in een betalend abonnement. We graven daarvoor een jaar lang in onze eigen mailbox.

Lees verder

Categorie: E-mail, Marketing Automation, Lead Nurturing

Lead nurturing: sales drip marketing voorbeeld van Adobe's Creative Cloud

Geschreven door Johan Vandecasteele op 14 januari 2016

Hoe pakt Adobe een lead aan die interesse toont in zijn Creative Cloud, de softwaredienst waarbij programma's zoals Photoshop en Illustrator ondergebracht zijn? En meer specifiek: hoe probeert het via een e-mail drip campagne een lead richting kassa te begeleiden (lead nurturing)?

We doen de test en pluizen onze mailbox één jaar lang uit. Over de Creative Cloud hebben we in die periode in totaal 10 mails ontvangen. Op 2 verschillende e-mailadressen, bovendien. Geen 1 grote, geïntegreerde, langgerekte sales drip campagne dus, maar verschillende sets met een verschillend doel.  

Lees verder

Categorie: E-mail, Marketing Automation, Lead Nurturing, Lead Generation

Drip marketing voorbeeld: marketing automation en events bij J. Boye

Geschreven door Johan Vandecasteele op 11 januari 2016

Events organiseren is best een harde stiel. Je hebt niet alleen een topprogramma dat je moet samenstellen, er komt ook een behoorlijk stuk logistiek bij kijken. Denk aan het kiezen van de locatie, de opbouw, de presentaties verzamelen, enzovoort. En dan rest er nog het allerbelangrijkste: zorgen voor een volle zaal.

Een goede eventsite is hierbij de basis. En natuurlijk ook content rond het event, en social media. Maar je allergrootste vriend is je opgebouwde database. En die kan je structureel gaan bewerken met drip campagnes (marketing automation), in plaats van wat random mails te sturen. Marketing automation en events, dus.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Marketing Automation, Lead Nurturing, Lead Generation

Drip campagne voorbeeld: Trello’s activatie van nieuwe accounts

Geschreven door Johan Vandecasteele op 4 januari 2016

Eén van de belangrijkste marketingdoelen van een bedrijf met een SaaS-product is potentiële klanten een trial te doen starten. Voor wie het na het lezen van de eerste zin in Keulen hoort donderen: SaaS staat voor Software-as-a-Service, een verzamelnaam voor tools of diensten die je online (in de cloud) gebruikt. Denk aan voorbeelden zoals Mailchimp, onze eigen favoriete tool HubSpot, Dropbox of ook GDaaS – een Belgische startup (we vermelden ze graag; ze verdienen de aandacht én zijn klant bij ons).

Lees verder

Categorie: E-mail, Inbound marketing, Marketing Automation, Lead Nurturing, Lead Generation

Lead generation vs. lead nurturing

Geschreven door Johan Vandecasteele op 23 december 2015

Lead generation en lead nurturing zijn geen synoniemen van elkaar. Ze hebben elk een eigen doel, een eigen plaats in je marketing- en salesproces (plus je sales funnel), en maken dan ook gebruik van ander tactieken.

We duiken er even in.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Sales, Lead Nurturing, Lead Generation

Wanneer drip campagnes (marketing automation) inzetten? 7 voorbeelden

Geschreven door Johan Vandecasteele op 22 december 2015

We horen het vaak bij klanten: het marketingteam is overbevraagd – en tijd is één van de schaarste zaken. Efficiëntie is dus bijzonder welkom, en dat kan in de vorm van marketingtools, die een aantal zaken sneller (en beter) aanpakken.

In die categorie hoort voor ons absoluut marketing automation. In deze post bekijken we een techniek die binnen het efficiënt gebruik van marketing automation past: drip campaigns (drip marketing).

Lees verder

Categorie: E-mail, Marketing Automation, Lead Nurturing, Lead Generation

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Volg ons