Meer weten over HubSpot en Inbound Marketing?

 

GDPR SOS: waar moet jij als marketeer op letten bij profilering?

Geschreven door Anouk Ruppel op 20 november 2017

Er is geen ontsnappen meer aan de GDPR, de nieuwe privacywetgeving die op 25 mei 2018 in werking treedt. Er lijkt geen einde te komen aan de artikels die dreigen met de monsterboetes die kunnen oplopen tot 4% (!) van de wereldwijde jaarlijkse omzet.

Over die GDPR hangt vandaag een grote laag mist. De grote lijnen zijn helder, maar hoe het in de praktijk moet, is minder helder. leadstreet kijkt samen met experten deJuristen wat de impact exact is voor marketeers, en probeert hier een aantal praktische zaken te distilleren in een serie artikels.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Marketing Automation

HubSpot als het centrum van je growth marketing stack (en waarom de Scott Brinker nu bij HubSpot werkt) - Inbound 17

Geschreven door Johan Vandecasteele op 9 oktober 2017

Op Inbound 2017 gaf CEO Brian Halligan de richting aan waar HubSpot naartoe gaat. Eén van de belangrijke ontwikkelingen is de nieuwe Customer Hub-tool, een volledige nieuwe tool voor het beheer van je klanten, het meten van happiness (NPS), het oplossen van klantenissues,  … Kortom: een tool die specifiek ontwikkeld is voor customer success-teams.

Een andere ontwikkeling is de versnelling die HubSpot neemt in het doorontwikkelen van hun ecosysteem, dat ze bovendien volledig open willen stellen voor integraties met andere tools.

Het idee erachter? HubSpot als dé centrale tool binnen jouw tech stack.

En daar ... komt die Scott Brinker kijken. Want hij wordt de nieuwe VP van het Platform Ecosystem.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Sales, Marketing Automation, HubSpot

HubSpot Growth stack: alle HubSpot-producten eenvoudig uitgelegd

Geschreven door Johan Vandecasteele op 4 augustus 2017

(update 23 oktober 2017) Kudos voor HubSpot. Ze begrijpen immers in Boston dat marketeers en sales moeten samenwerken. Dat we hetzelfde doel najagen: klanten. Omzet. Sales. En dat elke afdeling eigen noden heeft. Marketing heeft een marketingtool nodig. Sales een CRM, plus extra tools. En die moeten écht met elkaar kunnen samenwerken.

Lees verder

Categorie: Sales, Marketing Automation, HubSpot

#mindblown. Je ebooks ungated weggeven op je site. Geniaal of waanzin?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 10 juli 2017

Stel je voor: je geeft al jouw content gratis weg op je website. Zonder landingspagina's en formulieren. Iedereen krijgt de content waar jij op hebt gelabeurd (ook je ebooks!), gewoon gratis en voor niks. Waanzin? Of de toekomst?

Op een recente partnerdag van HubSpot in Dublin hadden we het met enkele collega Platinum HubSpot-partners bij een steak en een Guiness over deze ontwikkeling. Een 16 oz steak, garlic truffle fries en extra Guiness later waren we nog steeds niet tot de essentie van het waarom. Moeten we nu direct geheelonthouder worden? Enkele weken gedachten ordenen zet het verhaal gelukkig helder.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Marketing Automation, Lead Generation

CRM vs Marketing Automation: wat is het verschil?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 15 mei 2017

We horen vaak dat de termen CRM en Marketing Automation door elkaar worden gebruikt. Elk van deze twee systemen heeft nochtans een ander doel én andere gebruikers. En ze sluiten aan op elkaar. Nog steeds verwarrend? We leggen het je kristalhelder uit, in 128 woorden (of iets meer).

Lees verder

Categorie: Sales, Marketing Automation

HubSpot beste marketing automation tool volgens G2 Crowds rapport

Geschreven door Johan Vandecasteele op 27 april 2017

Wij zijn er al jaren van overtuigd dat HubSpot de nummer één is onder de marketing automation tools. Ook het recente ‘Grid for Marketing Automation’ rapport van G2 Crowd bevestigt die positie. Met een topscore voor klantentevredenheid, de grote marktaanwezigheid en een sterk vertrouwen bij de gebruikers zelf, komt HubSpot als een marktleider uit het G2 Crowd-onderzoek.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Marketing Automation, HubSpot

Stop het manuele giswerk. Lead scoring toont jou de beste leads.

Geschreven door Johan Vandecasteele op 20 december 2016

Helaas. Niet alle bezoekers van je site zijn valabele leads. Ze hebben niet alleen verschillende redenen om jouw website te bezoeken, ze zitten ook in een andere fase van hun aankooppad (de Buyers Journey).

Door de techniek van Lead Scoring toe te passen, kan jij jouw leads met een geautomatiseerd proces punten toekennen (scoren), met de bedoeling in te schatten in welke fase ze zich bevinden en welke leads klaar zijn om benaderd te worden door je salesteam.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Marketing Automation, Lead Nurturing, Lead Intelligence

Inbound 2016: de nieuwe product announcements

Geschreven door Johan Vandecasteele op 10 november 2016

Traditioneel is Inbound de plaats waar HubSpot een aantal nieuwigheden aankondigt. Vorige jaren waren dat bijvoorbeeld de HubSpot CRM, of de Reporting Add-ons, dit jaar zijn er een pak kleine en grote aankondigingen die we je graag vanuit Boston meegeven.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Sales, Marketing Automation, HubSpot

Inbound Marketing en Marketing Automation. Dat is toch te duur voor mijn bedrijf?

Geschreven door Johan Vantomme op 4 mei 2016

Je hebt gelijk. Als je vertrekt vanuit het oogpunt dat Inbound Marketing en Marketing Automation een eenmalige kost zijn die je nu maakt, zonder rekening te houden met de return, dan … is het te duur. Maar dan is alles te duur.

En dan kan ik je maar één raad geven. Begin er niet aan. Niet omdat ik je gelijk geef, maar omdat je er (nog) niet klaar voor bent!

Zolang jij blijft geloven dat de wereld niet verder draait maar keurig stilstaat. Dat disruptie nooit in jouw sector zal voorkomen. Dat je sales zullen blijven rondtoeren in een veel te grote auto, omdat "dit belangrijk is voor jouw bedrijfsimago". Dat je website “gewoon een visitekaartje is”. En dat social “een voorbijgaand fenomeen is”.

Hoe langer je vasthoudt aan die visie, hoe meer achterstand jij (en jouw bedrijf) oploopt. Geloof me, Inbound Marketing en Marketing Automation zijn geen kost maar een investering. Een noodzakelijke investering in de toekomst. Lees mee hoe wij het zien:

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Marketing Automation, HubSpot

Lead nurturing: kwalificeer je leads met e-mail drip campagnes

Geschreven door Johan Vandecasteele op 21 januari 2016

Jij begrijpt hoe je leads moet werven op je site. Op je website heb je relevante content voor je doelgroep (bijvoorbeeld ebooks, case studies, een simulatietool …) en je site is geoptimaliseerd voor conversie. En je krijgt een pak leads binnen in je database. 

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Marketing Automation, Lead Nurturing