Meer weten over HubSpot en Inbound Marketing?

 

#mindblown. Je ebooks ungated weggeven op je site. Geniaal of waanzin?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 10 juli 2017

Stel je voor: je geeft al jouw content gratis weg op je website. Zonder landingspagina's en formulieren. Iedereen krijgt de content waar jij op hebt gelabeurd (ook je ebooks!), gewoon gratis en voor niks. Waanzin? Of de toekomst?

Op een recente partnerdag van HubSpot in Dublin hadden we het met enkele collega Platinum HubSpot-partners bij een steak en een Guiness over deze ontwikkeling. Een 16 oz steak, garlic truffle fries en extra Guiness later waren we nog steeds niet tot de essentie van het waarom. Moeten we nu direct geheelonthouder worden? Enkele weken gedachten ordenen zet het verhaal gelukkig helder.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Marketing Automation, Lead Generation

CRM vs Marketing Automation: wat is het verschil?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 15 mei 2017

We horen vaak dat de termen CRM en Marketing Automation door elkaar worden gebruikt. Elk van deze twee systemen heeft nochtans een ander doel én andere gebruikers. En ze sluiten aan op elkaar. Nog steeds verwarrend? We leggen het je kristalhelder uit, in 128 woorden (of iets meer).

Lees verder

Categorie: Sales, Marketing Automation

HubSpot beste marketing automation tool volgens G2 Crowds rapport

Geschreven door Johan Vandecasteele op 27 april 2017

Wij zijn er al jaren van overtuigd dat HubSpot de nummer één is onder de marketing automation tools. Ook het recente ‘Grid for Marketing Automation’ rapport van G2 Crowd bevestigt die positie. Met een topscore voor klantentevredenheid, de grote marktaanwezigheid en een sterk vertrouwen bij de gebruikers zelf, komt HubSpot als een marktleider uit het G2 Crowd-onderzoek.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Marketing Automation, HubSpot

Stop het manuele giswerk. Lead scoring toont jou de beste leads.

Geschreven door Johan Vandecasteele op 20 december 2016

Helaas. Niet alle bezoekers van je site zijn valabele leads. Ze hebben niet alleen verschillende redenen om jouw website te bezoeken, ze zitten ook in een andere fase van hun aankooppad (de Buyers Journey).

Door de techniek van Lead Scoring toe te passen, kan jij jouw leads met een geautomatiseerd proces punten toekennen (scoren), met de bedoeling in te schatten in welke fase ze zich bevinden en welke leads klaar zijn om benaderd te worden door je salesteam.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Marketing Automation, Lead Nurturing, Lead Intelligence

Inbound 2016: de nieuwe product announcements

Geschreven door Johan Vandecasteele op 10 november 2016

Traditioneel is Inbound de plaats waar HubSpot een aantal nieuwigheden aankondigt. Vorige jaren waren dat bijvoorbeeld de HubSpot CRM, of de Reporting Add-ons, dit jaar zijn er een pak kleine en grote aankondigingen die we je graag vanuit Boston meegeven.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Sales, Marketing Automation, HubSpot

Inbound Marketing en Marketing Automation. Dat is toch te duur voor mijn bedrijf?

Geschreven door Johan Vantomme op 4 mei 2016

Je hebt gelijk. Als je vertrekt vanuit het oogpunt dat Inbound Marketing en Marketing Automation een eenmalige kost zijn die je nu maakt, zonder rekening te houden met de return, dan … is het te duur. Maar dan is alles te duur.

En dan kan ik je maar één raad geven. Begin er niet aan. Niet omdat ik je gelijk geef, maar omdat je er (nog) niet klaar voor bent!

Zolang jij blijft geloven dat de wereld niet verder draait maar keurig stilstaat. Dat disruptie nooit in jouw sector zal voorkomen. Dat je sales zullen blijven rondtoeren in een veel te grote auto, omdat "dit belangrijk is voor jouw bedrijfsimago". Dat je website “gewoon een visitekaartje is”. En dat social “een voorbijgaand fenomeen is”.

Hoe langer je vasthoudt aan die visie, hoe meer achterstand jij (en jouw bedrijf) oploopt. Geloof me, Inbound Marketing en Marketing Automation zijn geen kost maar een investering. Een noodzakelijke investering in de toekomst. Lees mee hoe wij het zien:

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Marketing Automation, HubSpot

Lead nurturing: kwalificeer je leads met e-mail drip campagnes

Geschreven door Johan Vandecasteele op 21 januari 2016

Jij begrijpt hoe je leads moet werven op je site. Op je website heb je relevante content voor je doelgroep (bijvoorbeeld ebooks, case studies, een simulatietool …) en je site is geoptimaliseerd voor conversie. En je krijgt een pak leads binnen in je database. 

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Marketing Automation, Lead Nurturing

Hoe Dropbox via drip marketing gratis abonnees omzet naar betalende klanten

Geschreven door Johan Vandecasteele op 19 januari 2016

Heel wat SaaS-producten maken gebruik van het freemium model, waarbij je een basisdienst gratis krijgt maar voor extra functionaliteiten moet betalen (freemium = free + premium).

Drip campagnes zijn een uitstekende manier om je gratis abonnees om te zetten naar een betalende formule. Meestal heb je best wat gegevens van hen (e-mail, gebruik, diensten, …), zodat je een aangepast aanbod kan doen per e-mail.

In dit voorbeeld bekijken we hoe Dropbox, één van de populairste opslagdiensten, zijn gratis diensten tracht om te zetten in een betalend abonnement. We graven daarvoor een jaar lang in onze eigen mailbox.

Lees verder

Categorie: E-mail, Marketing Automation, Lead Nurturing

Lead nurturing: sales drip marketing voorbeeld van Adobe's Creative Cloud

Geschreven door Johan Vandecasteele op 14 januari 2016

Hoe pakt Adobe een lead aan die interesse toont in zijn Creative Cloud, de softwaredienst waarbij programma's zoals Photoshop en Illustrator ondergebracht zijn? En meer specifiek: hoe probeert het via een e-mail drip campagne een lead richting kassa te begeleiden (lead nurturing)?

We doen de test en pluizen onze mailbox één jaar lang uit. Over de Creative Cloud hebben we in die periode in totaal 10 mails ontvangen. Op 2 verschillende e-mailadressen, bovendien. Geen 1 grote, geïntegreerde, langgerekte sales drip campagne dus, maar verschillende sets met een verschillend doel.  

Lees verder

Categorie: E-mail, Marketing Automation, Lead Nurturing, Lead Generation

Drip marketing voorbeeld: marketing automation en events bij J. Boye

Geschreven door Johan Vandecasteele op 11 januari 2016

Events organiseren is best een harde stiel. Je hebt niet alleen een topprogramma dat je moet samenstellen, er komt ook een behoorlijk stuk logistiek bij kijken. Denk aan het kiezen van de locatie, de opbouw, de presentaties verzamelen, enzovoort. En dan rest er nog het allerbelangrijkste: zorgen voor een volle zaal.

Een goede eventsite is hierbij de basis. En natuurlijk ook content rond het event, en social media. Maar je allergrootste vriend is je opgebouwde database. En die kan je structureel gaan bewerken met drip campagnes (marketing automation), in plaats van wat random mails te sturen. Marketing automation en events, dus.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Marketing Automation, Lead Nurturing, Lead Generation

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Volg ons