Meer weten over HubSpot en Inbound Marketing?

 

Wat sales willen? Nu méér deals sluiten. Het State of Inbound-rapport over de prioriteiten en uitdagingen voor sales in 2017.

Geschreven door Johan Vandecasteele op 29 mei 2017

Salesmensen willen vooral doen waarvoor ze zijn aangenomen: meer deals sluiten. De manier waarop ze dit doen? Die verandert. Technologie en social media worden steeds belangrijker in het salesvak. En de verkoper? Die krijgt een meer adviserende rol.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Sales

CRM vs Marketing Automation: wat is het verschil?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 15 mei 2017

We horen vaak dat de termen CRM en Marketing Automation door elkaar worden gebruikt. Elk van deze twee systemen heeft nochtans een ander doel én andere gebruikers. En ze sluiten aan op elkaar. Nog steeds verwarrend? We leggen het je kristalhelder uit, in 128 woorden (of iets meer).

Lees verder

Categorie: Sales, Marketing Automation

Inbound 2016: de nieuwe product announcements

Geschreven door Johan Vandecasteele op 10 november 2016

Traditioneel is Inbound de plaats waar HubSpot een aantal nieuwigheden aankondigt. Vorige jaren waren dat bijvoorbeeld de HubSpot CRM, of de Reporting Add-ons, dit jaar zijn er een pak kleine en grote aankondigingen die we je graag vanuit Boston meegeven.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Sales, Marketing Automation, HubSpot

Wat sales willen in 2017? Méér, beter en sneller verkopen (onderzoek).

Geschreven door Valerie Theys op 27 september 2016

Verkopers gaan anno 2016 misschien anders te werk, hun opdracht is nog altijd dezelfde: méér, beter en sneller verkopen. 70% van de verkopers wil het komende jaar bovenal meer deals sluiten.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Sales, HubSpot

7 strategieën die jouw sales team niet mag negeren

Geschreven door Valerie Theys op 14 september 2016

Cold calling is vandaag zoals verkoop aan de deur: je verkoopt er niets meer mee. Als salesteam zal je jouw aanpak dus moeten aanpassen om effectief te blijven.

In de wereld van nu ligt de macht bij de consument. De agressieve ‘closer’ van weleer is op achterstand komen te staan. In het nieuwe rapport ‘State of Inbound 2016’ noemt HubSpot 7 belangrijke strategieveranderingen voor de verkopers van vandaag.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Sales

8 signalen die aangeven dat jouw bedrijf CRM software nodig heeft

Geschreven door Valerie Theys op 6 juni 2016

Hoe weet je als bedrijf dat je nood hebt aan CRM software? Zijn er een aantal signalen die je kan herkennen? Die zijn er zeker. We lijsten er acht op.

Lees verder

Categorie: Sales

Wat is CRM software? En wat doet een CRM tool precies?

Geschreven door Valerie Theys op 10 mei 2016

Het is simpel: zonder klanten - geen business. De relatie die je met jouw klanten hebt is het fundament waarop elke business steunt. In het beste geval wordt de relatie met je klant zelfs zo sterk dat ze optreden als jouw ambassadeurs.

Maar hoe onderhoud je deze relatie met je klanten, met je partners en met al je andere contacten? En tools die deze relaties in beeld brengen,  wat moeten die doen en kunnen?

Lees verder

Categorie: Sales

Lead generation vs. lead nurturing

Geschreven door Johan Vandecasteele op 23 december 2015

Lead generation en lead nurturing zijn geen synoniemen van elkaar. Ze hebben elk een eigen doel, een eigen plaats in je marketing- en salesproces (plus je sales funnel), en maken dan ook gebruik van ander tactieken.

We duiken er even in.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Sales, Lead Nurturing, Lead Generation

Zo werkt de Sales Funnel: TOFU, MOFU en BOFU

Geschreven door Johan Vandecasteele op 23 november 2014

Sommige goede dingen komen in drievoud: Musketiers, biggetjes, scheepsrecht, de regel van drie, ...

Ook Inbound Marketing kent enkele Heilige Drievuldigheden. Zo zijn er de CTA > Landingspagina > Thank You pagina’s, of de drie fases van jouw sales funnel: top, midden en bodem. En zoals wel vaker bij goede dingen horen daar ook enkele essentiële afkortingen bij:
  • Top Of Funnel = TOFU
  • Middle of Funnel = MOFU
  • Bottom of Funnel = BOFU
Lees verder

Categorie: Bloggen, Content, Inbound marketing, Sales

#INBOUND14: Why Leaders Eat Last, keynote Simon Sinek

Geschreven door Johan Vandecasteele op 25 september 2014

Inbound 2014 ging op 16 september van start in Boston in het gigantische Boston Convention Center, met meer dan 10.000 aanwezigen uit meer dan 70 landen. Het team van leadstreet (partner van HubSpot, de organisator van Inbound) is er uiteraard ook.

Naast een indrukwekkend aantal productvernieuwingen en de aankondiging van een gloednieuw, gratis (!) HubSpot CRM-tool, zijn er een pak sessies waar specialisten hun visie geven en enkele indrukwekkende keynotes. Simon Sinek is daar een van.

Simon Sinek, leadership expert, is een gevierd spreker (o.m. TED.com) en schrijver van 2 bestsellers: ‘Start With Why: How Great Leaders Inspire Everyone to Take Action’ en zijn nieuwe boek ‘Leaders Eat Last: Why Some Teams Pull Together and Others Don’t’. Hij onderzoekt de relaties tussen leiderschap, werkomgevingen en de impact die deze hebben op mensen.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Sales, HubSpot

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Volg ons