Meer weten over HubSpot en Inbound Marketing?

 

Bouw je url’s goed op: 9 SEO tips die je meer trafiek opleveren

Geschreven door Janneke Scheepers op 22 februari 2017

De juiste opbouw van je URL’s lijkt maar een minimaal stukje van het grote SEO-kader. Toch moet je het belang ervan niet onderschatten. Goede URL’s zorgen voor meer trafiek en maken je website beter vindbaar.

Hier zijn 9 best practices voor het structureren van je URL's!

Lees verder

Categorie: SEO, HubSpot, Webdesign

Héél lange blogposts scoren. Moet jouw content nu ook long form?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 13 februari 2017

Wanneer je een blogpost schrijft over een onderwerp dat je goed beheerst, is het verleidelijk om je lekker te laten gaan achter het toetsenbord. Maar wie gaat zo’n knoert van een tekst lezen?

Aardig wat mensen, zo blijkt, want tegenwoordig is er steeds meer bewijs dat in het voordeel pleit van long form content op je blog. Niet alleen lezers blijken ervan te houden, maar vooral Google (SEO) lust lange posts ook bijzonder graag.

Moeten we nu allemaal extra lange blog posts schrijven? We zoeken het uit ...

Lees verder

Categorie: SEO, Bloggen, Content, Inbound marketing

Een website maken die werkt? Check je structuur, SEO en funnel!

Geschreven door Johan Vantomme op 9 februari 2017

Een website maken of optimaliseren vraagt dat je van tevoren goed moet weten wat je wil brengen, hoe je dat gaat verpakken en welke structuur je er achter stopt.

En weten welke gevolgen dat heeft voor de vindbaarheid (SEO), je bezoekers, de efficiëntie en de conversie van jouw website. In deze post duiken we in 7 best practices voor de optimalisatie van jouw website.

Lees verder

Categorie: SEO, Content, Webdesign

Kreunt mijn website onder pogo-sticking? En wat met SEO?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 29 januari 2017

Pogo-sticking: het klinkt als losgaan in de moshpit van een of ander metalfest. Toch wil je dit zoveel mogelijk tegenhouden op je website. Pogo-sticking, dus. Een uitleg van wat het is en wat je ertegen doet.

Lees verder

Categorie: SEO, Content, Analytics, Webdesign

SEO-check: is jouw website 2017-proof met https, AMP en content?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 16 januari 2017

Een goed algemeen SEO-advies? Investeer geen tijd meer aan SEO-acties die gewoon niet meer werken in 2017. SEO wijzigt continu, maar er zijn een aantal zaken die je echt niet achterwege mag laten. Tijd om enkele essentiële SEO do’s en dont’s voor 2017 op een rijtje te zetten.

Lees verder

Categorie: SEO, Content

De gevolgen van de nieuwe Google Penguin 4.0 voor jouw seo en website

Geschreven door Janneke Scheepers op 4 oktober 2016

Google rolt op dit moment update 4.0 van zijn Penguin-algoritme wereldwijd uit. Het algoritme maakt vanaf nu deel uit van Googles vaste hoofdalgoritme en beslist real-time mee over de positie van je website in het zoekresultaat. Wat zijn de gevolgen voor jouw SEO - en je website?

Lees verder

Categorie: SEO

Ik wil op reis, zoek en ben teleurgesteld (Of Hoe Inbound marketing de reissector kan helpen).

Geschreven door Johan Vantomme op 20 juli 2016

De Rode Duivels hebben het niet gered op het EK, het weer is druilerig of te warm. En -miljaar!- overal zijn er wegenwerken. Ik moet nu op reis vertrekken of ik word depressief. Ik kruip dus achter mijn notebook en zoek: “Lastminute Scandinavië”.

De vraag is: word ik hier happy van? En boek ik wat?

Lees verder

Categorie: SEO, Content, Inbound marketing

Jouw content integraal posten op linkedin: goed idee of helemaal niet?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 21 juni 2016

Waarom zou je jouw content - waarin je zoveel tijd en moeite hebt gestopt - integraal willen delen op een 'vreemd' platform zoals LinkedIn Pulse of Medium, terwijl je die content ook gewoon op je eigen website kan plaatsen of er een link naar kan delen?

Een terechte vraag met een eenvoudig antwoord: posten op media als Linkedin Pulse (of Medium) bieden je een aantal kansen en mogelijkheden die het posten op je eigen website niet (of in mindere mate) biedt. Maar zoals dikwijls: "elk voordeel heb zijn nadeel"!

Lees verder

Categorie: SEO, Bloggen, Content, Inbound marketing

SEO optimalisatie: wat is Google RankBrain en wat betekent dat voor mijn content?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 19 mei 2016

Google RankBrain is een relatief nieuwe troef van de zoekmachine om met betere zoekresultaten te komen. Wat is het precies? Wat is de invloed (SEO) ervan op de content die je schrijft voor jouw website? En ... hoe zorg je ervoor dat het in jouw voordeel werkt?

Lees verder

Categorie: SEO, Content

Is content de nieuwe seo? Niet volledig. 5 aanbevelingen voor seo optimalisatie in 2016

Geschreven door Johan Vandecasteele op 19 april 2016

Wekelijks is er wel een marketingbureau dat op LinkedIn verkondigt: SEO is dood, want Google kijkt alleen nog naar de inhoud. De conclusie zou kunnen zijn dat je niet meer moet investeren in SEO optimalisatie of linkbuilding. Een mooi verhaal voor wie enkel concentreert op content, maar geloof het toch maar niet.

Wat je dan wel moet doen om je website te laten opvallen bij het steeds slimmere Google in 2016, met onder meer RankBrain?

Lees verder

Categorie: SEO, Content

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Volg ons