Meer weten over HubSpot en Inbound Marketing?

 

Facebook moeilijker? 7 tips om resultaten te halen zonder betalen.

Geschreven door Johan Vandecasteele op 23 juni 2017

Wie al enkele jaren een Facebook-pagina beheert, heeft het ongetwijfeld opgemerkt: het wordt steeds moeilijker om mensen te bereiken zonder ervoor te betalen. Nieuw is dit niet, maar de situatie neemt intussen zo'n dramatische vormen aan, dat steeds meer marketeers zich de vraag stellen of we Facebook nog wel als een gratis platform moeten zien.

Zijn er manieren om tegen de trend in te gaan of is Facebook echt alleen nog interessant als betalend kanaal?

Lees verder

Categorie: Content, Inbound marketing, Social Media

Geen budget of blog? Zo neem je als kleine KMO toch voorsprong op het internet

Geschreven door Johan Vandecasteele op 7 maart 2017

Je hebt een website voor jouw bedrijf, maar (nog) geen tijd of budget om ook regelmatig content toe te voegen? Geen nood, ook zonder blog kun je nog steeds heel wat bezoekers aantrekken op je website door ze langs social media te benaderen met eigen content, in de vorm van foto’s en video’s.

Dat klinkt misschien als nóg een tijdrovende activiteit waarvoor je tijd moet voorzien in je overvolle agenda, maar met deze tien tips én echte voorbeelden hoeft het dat niet te zijn.

Lees verder

Categorie: Content, Social Media, Lead Generation

Wat is Influencer marketing en hoe pas jij het toe?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 23 januari 2017

In lijstjes met dé marketingtrends van het afgelopen jaar, is influencer marketing steevast één van de vaste waarden. Niet onlogisch, want in een wereld waarin consumenten steeds wantrouwiger worden tegenover commerciële boodschappen, is influencer marketing een alternatief om je merk of dienst op een authentieke manier voor te schotelen aan potentiële klanten. Jawel, ook wanneer het zich in de B2B-sfeer situeert.

Lees verder

Categorie: Content, Social Media, Lead Generation

Haal meer resultaat uit je beste content met de upcycling-techniek

Geschreven door Janneke Scheepers op 10 januari 2017

Zonder content kan je Inbound Marketing-strategie niet werken. Maar je hoeft niet almaar nieuwe content te creëren. Het is slimmer om je bestaande content harder voor je te laten werken.

Lees verder

Categorie: Content, Inbound marketing, Social Media

Dark social: 80% van je content wordt verborgen gedeeld

Geschreven door Johan Vantomme op 16 december 2016

Om te achterhalen of jouw sociale distributie van je content écht werkt, is het van fundamenteel belang om de prestaties van je content te meten. De shares, maar vooral (!) de trafiek die ze opleveren naar jouw website.

Dat is minder eenvoudig dan we vaak willen geloven, want een erg groot aandeel van de gedeelde content blijft onder de radar van Google Analytics en andere analysetools.

Tijd voor een kijkje in de wereld van ‘dark social’, de impact ervan en wat we er aan kunnen doen.

Lees verder

Categorie: Content, Analytics, Social Media

10 tips van topevents: maak je evenement groot met social media

Geschreven door Johan Vandecasteele op 22 november 2016

Heb je een event gepland? Door het te promoten op social media verhoog je jouw slaagkansen aanzienlijk. Met deze 10 tips (en voorbeelden van Unbounce CTA Conference, Inbound, Web Summit, Mozcon en Content Marketing World) leg je een solide basis voor succes.

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, Events, Social Media

Content en trafiek: hoe verleng je de levensduur van een blogpost?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 22 augustus 2016

Nieuwe blogartikels delen via social media levert instant trafiek op naar je website, en - als het even meezit - een pak shares via je lezers. Maar na enkele dagen zie je de bezoekersstroom naar de content die je gedeeld hebt vaak alweer uitdoven.

Lees verder

Categorie: Bloggen, Content, Social Media

LinkedIn gebruiken voor je contentplan: posten op LinkedIn Pulse

Geschreven door Johan Vandecasteele op 31 mei 2016

Niet alleen voor ambitieuze professionals is LinkedIn een interessant sociaal netwerk. Ook voor je bedrijf biedt het heel wat mogelijkheden, zeker wanneer je in de B2B-sfeer actief bent en content marketing of inbound marketing hebt geïntegreerd in je marketingplan.

Dankzij de integratie van Pulse - LinkedIns eigen nieuwsplatform - kan jij lange(re) blogposts integraal posten op LinkedIn voor een groot publiek!

Lees verder

Categorie: Content, Social Media

Social media en bereik: 5 tips om je content bij je doelgroep te krijgen

Geschreven door Johan Vandecasteele op 7 maart 2016

Weten waar je doelgroep uithangt én in welke mate ze actief zijn op social media is één ding. Jouw content bij hen aan de man brengen is nog iets anders. Jouw taak is om je content 'zichtbaar' te maken en je doelgroep aan te zetten om door te klikken. Om dat voor elkaar te krijgen zijn er heel wat aandachtspunten. Onze tips rond social media en content zetten je alvast op weg.

Lees verder

Categorie: Content, Social Media

Content en social media: een strategische aanpak

Geschreven door Johan Vandecasteele op 29 februari 2016

Je website bulkt van de content en is SEO-gewijs geoptimaliseerd, zodat jouw site bovenaan opduikt bij de zoekresultaten van potentiële klanten. Via mailings verspreid je jouw content mogelijk ook al naar leads die interesse hebben getoond in je product(en).

Lees verder

Categorie: Content, Social Media