Meer weten over HubSpot en Inbound Marketing?

 

Waarom wij HTTPS voor je site nu een no-brainer vinden

Geschreven door Johan Vantomme op 3 april 2017

Zo'n 2 jaar geleden hadden wij nog wat bedenkingen bij de implementatie van HTTPS op je site. Toen las je op onze blog "Wij zouden het alvast niet prioritair op ons lijstje zetten, tenzij het zinvol is voor je business". Maar nu? Nu zeggen we met volle overtuiging: doen!

Lees verder

Categorie: Inbound marketing, HubSpot, Webdesign

Shit. Google Site Search stopt er mee.

Geschreven door Johan Vantomme op 20 maart 2017

Velen onder ons kregen de afgelopen weken een mail van Google met de melding dat Google Site Search volledig stopt op 1 april 2018. De dienst blijft voorlopig bestaan (je kan zelfs nog even intekenen tot en met 31 maart 2017) maar straks wordt alles uitgefaseerd en uiteindelijk stopgezet op 1 april 2018. Gebruikers worden omgezet naar het Google CSE (Custom Search Engine), dezelfde service maar ... wel met advertenties. Een korte aankondiging met een grote impact!

Lees verder

Categorie: HubSpot, Webdesign

Waarom wij de rechterkolom op onze HubSpot blog hebben gesloopt

Geschreven door Johan Vandecasteele op 1 maart 2017

Een rechterkolom (of linkerkolom) op je blogpagina was lange tijd een best practice. Het gaf je de mogelijkheid je bezoeker andere content aan te bieden. Of ze te leiden naar een inschrijving op newsletter. Of het downloaden van je laatste ebook.

No more. Wij hebben de rechterkolom op onze HubSpot blog gesloopt. En hier is waarom.

Lees verder

Categorie: Bloggen, Content, Inbound marketing, HubSpot, Webdesign

Bouw je url’s goed op: 9 SEO tips die je meer trafiek opleveren

Geschreven door Janneke Scheepers op 22 februari 2017

De juiste opbouw van je URL’s lijkt maar een minimaal stukje van het grote SEO-kader. Toch moet je het belang ervan niet onderschatten. Goede URL’s zorgen voor meer trafiek en maken je website beter vindbaar.

Hier zijn 9 best practices voor het structureren van je URL's!

Lees verder

Categorie: SEO, HubSpot, Webdesign

Een website maken die werkt? Check je structuur, SEO en funnel!

Geschreven door Johan Vantomme op 9 februari 2017

Een website maken of optimaliseren vraagt dat je van tevoren goed moet weten wat je wil brengen, hoe je dat gaat verpakken en welke structuur je er achter stopt.

En weten welke gevolgen dat heeft voor de vindbaarheid (SEO), je bezoekers, de efficiëntie en de conversie van jouw website. In deze post duiken we in 7 best practices voor de optimalisatie van jouw website.

Lees verder

Categorie: SEO, Content, Webdesign

Kreunt mijn website onder pogo-sticking? En wat met SEO?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 29 januari 2017

Pogo-sticking: het klinkt als losgaan in de moshpit van een of ander metalfest. Toch wil je dit zoveel mogelijk tegenhouden op je website. Pogo-sticking, dus. Een uitleg van wat het is en wat je ertegen doet.

Lees verder

Categorie: SEO, Content, Analytics, Webdesign

Webdesign: HubSpot en WordPress absolute top in nieuwe CMS ranglijst

Geschreven door Johan Vandecasteele op 9 augustus 2016

Dat WordPress en HubSpot COS twee top-cms'en zijn, dat zeggen we vaak. Nu wordt de superioriteit van onze favoriete tools HubSpot en WordPress voor webdesign ook bevestigd door G2 Crowd, een belangrijk beoordelingsplatform voor business software.

Lees verder

Categorie: HubSpot, Webdesign

8 tips voor een krachtige domeinnaam

Geschreven door Johan Vandecasteele op 27 juni 2016

Je zoekt een geschikte domeinnaam voor je merk of bedrijf, maar hoe vind je die in een wereld waarin alle algemene domeinnamen al weggekaapt zijn? Kies een krachtige domeinnaam met deze acht tips.

Lees verder

Categorie: Webdesign

Website-optimalisatie: hoe maak je een goede Contactpagina?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 13 april 2016

Jouw contactpagina kan een kritieke pagina zijn voor het succes van jouw website. Doorgaans gaat veel aandacht naar je homepagina, en je About us pagina. En is je contactpagina iets waar je nog snel, snel een formulier zet. Vergis je echter niet, ook die pagina is belangrijk om potentiële klanten te overtuigen.

Lees verder

Categorie: Content, Webdesign

Website-optimalisatie: hoe maak je een goede Over ons pagina?

Geschreven door Johan Vandecasteele op 10 april 2016

Een goede Over ons pagina is een noodzaak op jouw website. Voor velen is het een verplicht nummertje of zelfs wat raar om te schrijven. En voor je het weet, heb je een saaie mix van ik-ik-ik, of wij-wij-wij.

En laat nu net die pagina van vitaal belang zijn. Het is een van de belangrijkste pagina's die prospecten bekijken voor ze jouw business serieus nemen. Verkijk jezelf op de About us pagina en je mist een gigantische opportuniteit. Tijd om die pagina op je website te optimaliseren!

Lees verder

Categorie: Content, Webdesign