Wat is Pinterest en hoe werkt het?

Geschreven door Johan Vantomme op 22 mei 2015

Pinterest is een social network, net zoals Facebook of LinkedIn. Het netwerk is opgericht in 2010 en kent de laatste jaren een snelle groei. Hoe werkt het? Een gebruiker kan vanop het web afbeeldingen pinnen en die vervolgens op een virtueel bord plaatsen.

pinterest

De focus van Pinterest ligt bij het visueel delen en ontdekken van ideeën. Door het posten van beelden en video’s (“pinnen” in het jargon) op je eigen of iemand anders bord (een “bord” is een verzameling van “pins”, meestal rond een bepaald thema) ontdek je snel gelijkgezinde zielen. 

Door de visuele insteek focust het netwerk op de persoonlijke levenssfeer van de gebruikers, het is een inspiratiebron voor nieuwe ideeën en maakt het mogelijk om die op een vlotte manier te delen.

Dit booming social network is een inspiratiebron voor recepten, inspirerende foto’s, fantastische foto’s,… gepind op duizenden borden. Pinterest wil iedereen ter wereld verbinden door middel van de “dingen” die ze interessant vinden. Het netwerk is vooral in trek bij vrouwen die momenteel 75% van de gebruikers uit maken.

De basis uitgelegd via slideshare.

Om je op weg te helpen om Pinterest efficiënt in te zetten voor je bedrijf delen we graag de infografiek van Quicksprout.  Deze geeft je een inzicht over de belangrijkste categorieën en hoe je je social engagement kan verbeteren. De infografiek geeft verder een mooi beeld van en hoe je Pinterest kan gebruiken in je online/social marketing strategie. 

How-to-turn-pinterest-into-a-revenue-driven-channel

 

Categorie: Social Media

Johan Vantomme

Johan Vantomme

Johan is een van de oprichters van leadstreet, Platinum HubSpot Partner. HubSpot-certified op 5 niveau's. Hij weet technische kennis voor het ontwikkelen van websites te koppelen aan een grote kennis van online en de bijhorende commerciele en marketingkant. Johan is (ex-)zeilfanaat en een foodie.
Vind mij op: